
Gullhaug Torg 2C
78 m2
|
11 500 000 kr
|
2 soverom
|
Eierseksjon
|
kstraordinær 3-R med eksklusiv standard og uforstyrret utsikt - Over 3M takhøyde - Tegnet av Snøhetta
Pris og areal
Prisantydning
11 500 000 ,-
Omkostninger
301 090 ,-
totalpris
11 726 090 ,-
fellesformue
11 881 ,-
bruksareal
83 m2
internt bruksareal
78 m2
eksternt bruksareal
5 m2
Kort fortalt
Unik 3-R i Vertikal, tegnet av Snøhetta Arkitekter - Presentert av Emir Resulbegovic. Leiligheten holder en meget høy innveidng standard med oppgraerte løsninger i hvert rom. Oppgradert kjøkken fra HTH med spesialtilpassede løsninger og integrerte kvalitetshvitevarer, gjennomgående generøs takhøyde på ca. 3.2 meter. Her får du også meget gode lysforhold fra store vindusflater med en fantastisk, usjenert utsikt. Gode soverom med plass til dobbeltseng og rikelig med spesialbygget garderobeløsning. Rålekkert og påkostet bad med flott innredning og dekorative fliser. Leiligheten ligger midt i smørøyet på Nydalen med kort vei til absolutt alt.
Nøkkelinfo
Boligtype
Eierseksjon
Eierform
Selveier
Antall soverom
2
antall bad
1
etasje
9
byggeår
2023
energimerking
A - Grønn
tomteareal
1326.1 m2 (eiet)
heis
Ja
veranda
Ja
Objektbeskrivelse
Tomten
Tomtestørrelse: 1326.1 m2 (eiet)
Moderat opparbeidet tomteareal med asfaltert og steinsatt uteareal. Felles takterrasse i sameiet.
Byggeår
2023
Etasje
9
Arealer
BRA-i: 78m2
BRA-e: 5m2
Totalt BRA: 83m2
Arealbeskrivelse
9. etasje
BRA-I: 78 m² Entré, Bad/vaskerom, Soverom, Soverom 2, Stue/kjøkken
Underetasje
BRA-E: 5 m² Bod
Fellesarealer og rettigheter til bruk
Det gjøres særskilt oppmerksom på at boden som er medtatt i BRA-e og totalt BRA, ligger på sameiets fellesareal, men disponeres av denne seksjonen. Sameiet kan på et senere tidspunkt omdisponere bruken av dette arealet.
Bygningssakkyndiges kommentar til arealoppmåling
Arealer målt innvendig på stedet. Innvendige vegger, kanaler og sjakter er medtatt BRA-i. Takhøyde 3,05m, rom med nedsenket himling 2,70m.
Antall soverom
2
Antall rom
3
Innhold
9. etasje: Entré, Bad/vaskerom, Soverom, Soverom 2, Stue/kjøkken Kjeller: Bod
Standard
Vannbåren gulvvarme i alle rom og varmekabler på bad. Åpen og sosial stue med utgang til sydøstvendt balkong på ca. 7 m². Fullstendig oppgradert kjøkken med kompositt benkeplate og integrerte hvitevarer fra Miele og Bora. Spabad bad med dusjhjørne, vegghengt toalett og opplegg for vaskemaskin/tørketrommel. To flotte soverom med garderobeskap slående utsikt. 2 stk felles takterrasser og opparbeidede uteområder på tomten. Attraktiv beliggenhet i Nydalen, rett ved Akerselva. Gangavstand til T-bane, buss, BI, butikker og Storo Storsenter. Umiddelbar nærhet til turmuligheter langs Akerselva og videre til marka.
Innbo og løsøre
Salgsoppgaven inkluderer NEFs standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør", som legges til grunn med mindre annet er spesifisert i salgsoppgaven. Gjenstander som er nevnt i standardlisten, men som ikke finnes på eiendommen, vil heller ikke følge med i salget. Alt utstyr og installasjoner som medfølger overtas slik de er, uten garanti, med mindre det foreligger en gjeldende garanti fra produsent eller leverandør. Kjøper aksepterer at det kan forekomme hull og merker etter montering av inventar og utstyr som ikke er en del av overdragelsen.
Parkering
Boliger som ikke har allokert rett til kjøp av garasjeplass får tilbud om leie av garasjeplass i Nydalen P-hus til gjeldende kommersielle betingelser. Pris for leie av garasjeplass er for tiden kr. 30.875,- (inkl. mva) pr år. Parkering i omkringliggende veier etter gjeldende bestemmelser. Det er innført beboerparkering i dette området(indre by). Dette betyr at du kan parkere fritt døgnet rundt på parkeringsplassene regulert til beboerparkering i området rundt din bolig for kun kr. 5.950,- pr. år for fossile biler, dieselbil, hybridbil, ladbar hybrid. Har du el-bil så betaler du kr. 2.000,- pr år, hydrogenbil og el-varebil er gratis. Motorsykkel og moped kr 2.975,- pr år. El-motorsykkel og el-moped kr 1.000,- pr år. Samt er det mulighet for leie av parkeringsplass i Nydalen P-hus. Se Oslo kommune sine nettsider for mer informasjon og priser for ytre by
Sammendrag av selgers egenerklæring
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye.
Bygningssakkyndig
Jan Berby
Byggemåte
I forbindelse med salget er det blitt utført en tilstandsrapport av en bygningssakkyndig, som gir en teknisk gjennomgang av boligen og påpeker eventuelle avvik. Rapporten, sammen med selgers egenerklæring, er vedlagt salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter grundig gjennomgår disse dokumentene før bud legges inn. All informasjon i tilstandsrapporten anses som kjent for kjøper, og det vil ikke være mulig å reklamere på forhold som er nevnt i rapporten. Spesielt forhold som er vurdert med TG2 og TG3 bør vurderes nøye, da de indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, noe som kan innebære behov for utbedringer. Bygningsdeler som er merket med TGIU er ikke blitt vurdert av takstmannen. Beskrivelsen av boligen nedenfor er hentet direkte fra tilstandsrapporten: Boligblokken er oppført og gitt midlertidig brukstillatelse i 2023 etter gjeldende byggeskikk og forskrifter, TEK 17. Bygningen er oppført i henhold til normal byggeskikk på oppføringstidspunktet. Støpt betongsåle- betong grunnmur. Betong etasjeskiller. Bærende konstruksjoner i betong og stål, utfyllende fasader i bindingsverk og kledd med treverk. Flat takkonstruksjon, bebygd med takterrasse og takkonstruksjon tekket med papp/folie. Overnevnte bygningsdeler er en del av sameiets/borettslagets vedlikeholdsansvar, og er ikke omfattet av tilstandsrapporten. Bygningen har aluminiumsvinduer med 3-lags isolerglass. Entredør i Brannklasse El-30 og Lydklasse dB40. Balkongdør med 3-lags isolerglass. Adkomst til sydøstvendt balkong på 7 m² fra stue. Bygningsdeler vurdert med TG2: - Ingen Bygningsdeler vurdert med TG3: -Ingen Bygningsdeler som ikke har blitt undersøkt (TGIU): Tilliggende konstruksjoner våtrom Hulltaking er ikke foretatt da det ikke er fysisk mulig pga tilliggende konstruksjoner. Vurdering av avvik: • Det er pga bygningsmessige hindringer ikke fysisk mulig å foreta hulltaking i vegg bak våtsone Konsekvens/tiltak • TGIU gitt ut ifra manglende mulighet for hulltaking
Omkostninger
11 500 000,00 (Prisantydning) Omkostninger 12 500,00 (Boligkjøperforsikring* (valgfritt)) 287 500,00 (Dokumentavgift) 545,00 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 545,00 (Tinglysningsgebyr skjøte) -------------------------------------------------------- 288 590,00 (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperforsikring)) 301 090,00 (Omkostninger totalt (med Boligkjøperforsikring)) -------------------------------------------------------- 11 788 590,00 (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperforsikring)) 11 801 090,00 (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring)) --------------------------------------------------------
Felleskostnader
Felleskostnader Bolig: 3 834,- Kabel tv og internett: 390,- Oppvarming og forbruk varmt vann: 1 014,- I posten felleskostnader ligger foretningsførsel, felles drift og vedlikehold, kommunale avgifter, renhold fellesarealer, felles forsikring, mm. Felleskostnadene kan bli besluttet økt etter utarbeidelse av salgsoppgaven.
Eiendomsskatt
2 376,- pr. 2025
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. For boliger og fritidsboliger er eiendomsskatten 2,35 promille av eiendomsskattegrunnlaget minus bunnfradraget. Bunnfradraget for 2025 er på inntil 4,7 millioner kroner. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/
Kommunale avgifter
Inkl. i felleskostnader.
Fellesformue
11 881,-
Sikringsordning fellesgjeld
Ikke tilknyttet sikringsordning.
Formuesverdi
Formuesverdi primær: 2 039 692 pr. 2023
Formuesverdi sekundær: 8 158 767 pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandel av denne boligverdien.For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Beliggenhet
Leiligheten har en ettertraktet beliggenhet på Gullhaug Torg, midt i hjertet av Nydalen - et område som de siste årene har vært gjennom en bemerkelsesverdig transformasjon. Fra å være et tradisjonelt industriområde, fremstår Nydalen i dag som en moderne, levende og mangfoldig bydel med boliger, næringsliv, utdanning og kultur side om side. Beliggenheten rett ved Akerselva gir nærhet til vakker natur, turstier og rekreasjonsmuligheter, samtidig som du har urbane fasiliteter rett utenfor døren. I nærområdet finnes et godt utvalg av dagligvarebutikker som Meny, Coop Mega og Rema 1000, i tillegg til en rekke kafeer, restauranter og servicetilbud. Torgbygget i Nydalen senter byr på blant annet vinmonopol, apotek og bakeri. Et steinkast unna ligger Storo Storsenter - et av Norges største kjøpesentre med over 130 butikker, serveringssteder og tjenester. Her finner du også Norges første og største IMAX-kino, med 11 saler og førsteklasses filmopplevelser. Rett under leiligheten i første etasje av bygget finner du Trattoria Crudo - en italiensk restaurant ledet av kjøkkensjef Francesco De Palma, som har vunnet 3. plass i verdensmesterskapet i pizza for sin Margherita. I tillegg til prisvinnende pizza, har Francesco også oppnådd 3. plass i verdensmesterskapet i risotto med sin King Crab Risotto. Disse prestasjonene gjør Trattoria Crudo til et unikt kulinarisk tilbud rett utenfor døren.gull Nydalen er også et knutepunkt for kollektivtransport med T-bane, buss, tog og flybuss innen kort gangavstand. Nydalen T-banestasjon ligger under hundre meter fra leiligheten, og gir enkel tilgang til Oslo sentrum og øvrige bydeler. For den aktive er det gode treningsmuligheter i området, med både SATS og EVO i umiddelbar nærhet. Akerselva inviterer til joggeturer, elvevandring og til og med bading i Nydalsdammen. Følger du elva oppover, tar den deg hele veien til Maridalsvannet - inngangsporten til Nordmarka, med fantastiske turmuligheter året rundt. Andre nærliggende friluftsområder inkluderer Sognsvann, Maridalen og Grefsenkollen - sistnevnte et populært mål for tur og uteservering, samt arena for utekonsertene "Over Oslo". Områdets befolkningsvekst har tilført et variert byliv med studentboliger, kulturtilbud og en rekke nye servicefunksjoner. Nydalen huser i dag flere IT- og mediebedrifter, offentlige kontorer og kulturinstitusjoner, samt Handelshøyskolen BI, som bidrar til et ungt og levende miljø. Med sin unike kombinasjon av urbane kvaliteter og grønne omgivelser, samt ypperlige kollektivmuligheter og nærhet til alt man trenger i hverdagen, er Gullhaug Torg 2C et ideelt valg for deg som ønsker en balansert og kvalitetsrik livsstil i Oslo. Se vedlagte nabolagsprofil for avstander til forskjellige fasiliteter
Adkomst
På høyre side i annonsen finner du et kartutsnitt. Ved å klikke på kartet kan du enkelt planlegge din rute fra valgt startpunkt og helt frem til boligen. Det vil være skiltet ved fellesvisninger for enkel orientering.
Energiklasse
A - Grønn
Info energiklasse
Se fullstendig energiattest fra selger som vedlegg til salgsoppgave. Megler påtar seg ikke ansvar for informasjonen som fremgår av energiattesten.
Om sameiet
Sameiet Vertikal Nydalen Org.nr: 932550849
Sameiet består av eiendommen gnr. 77 bnr. 430 i Oslo kommune (Eiendommen). Anleggseiendommen gnr. 77 bnr. 429 i Oslo kommune (Anleggseiendommen), som er fradelt Eiendommen, eies i realsameie mellom seksjonene i Sameiet. Sameiet består av 41 seksjoner, herunder 40 boligseksjoner (Boligseksjonene) og 1 næringsseksjon, men det ble samtidig som vedtakelse vedtektene vedtatt å reseksjonere Næringsseksjonene i to seksjoner. Prosessen med reseksjoneringen er pågående, og etter gjennomføring vil Næringsseksjonene bestå av to seksjoner (heretter Næringsseksjonene), og Sameiet av totalt 42 seksjoner. Sameiet består av to bygningskropper som utgjør 2 tårn med felles drift av og infrastruktur for tekniske løsninger. Tårn 1 består av 18. etasjer inkludert felles inngangsparti for bolig og næring. 1. til 7. etasje er regulert til næringsformål og tilhører Næringsseksjonene. 8. til 18. etg er boligseksjoner. På taket er det terrasse med eksklusiv bruksrett for Boligseksjonene, se nærmere i vedtektenes punkt 3-3. Tårn 2 består av 7. etasjer og er regulert til næringsformål og tilhører Næringsseksjonene. På taket er det terrasse med eksklusiv bruksrett for Boligseksjonene, se nærmere i vedtektenes punkt 3-3. Næringsseksjonene består av kontorlokaler, restaurantlokaler, møtelokaler, kafé- og kantinelokaler og tilsvarende virksomheter. Næringsseksjonene kan også benyttes til annen virksomhet. Sameiets areal på bakkeplan er fellesareal. Lekeareal nordvest på Eiendommen er primært til bruk for Boligseksjonene. Arealer som kan benyttes til uteservering disponeres eksklusivt av Næringsseksjonene. Det er totalt 141 innvendige sykkelplasser for leilighetene, hvorav 13 plasser er for lastesykkel. 5 % av sykkelplassene skal ha ladepunkt. Anleggseiendommen under bebyggelsen på Eiendommen har direkte tilgang via heis og trappesjakt. I Anleggseiendommen er det beliggende tekniske rom som betjener Sameiet, dusj og garderobe forbeholdt Næringsseksjonene, samt sykkelparkering og boder forbeholdt Boligseksjonene. Til hver Boligseksjon medfølger en bod beliggende i Anleggseiendommen. Til seksjon 35 medfølger to boder beliggende i Anleggseiendommen. Inntatt som vedlegg 3 til vedtektene følger en plantegning over Anleggseiendommen som viser bruksdelingen av arealer i Anleggseiendommen, herunder hvilke arealer de ulike seksjonene har eksklusiv bruksrett til, hvilke arealer som tjener som adkomstareal/gangareal og hvilke arealer som er til felles bruk. Sameiet drifter Anleggseiendommen i sin helhet og det er ikke utarbeidet særskilte vedtekter for realsameiet i Anleggseiendommen. Det er enighet om at eierseksjonsloven, og ikke sameigelova av 1965, skal supplere vedtektene hva gjelder Anleggseiendommen så langt bestemmelsene i eierseksjonsloven passer. Alle beslutninger vedrørende drift, forvaltning, vedlikehold og utskifting i Anleggseiendommen treffes av Sameiet med de flertallskrav som ellers følger av vedtektene og eierseksjonsloven. Det til enhver tid sittende styret i Sameiet skal således også utgjøre styret i realsameiet i Anleggseiendommen. Kostnader i tilknytning til Anleggseiendommen fordeles mellom Seksjonseierne i samsvar med bestemmelsene i punkt 5 i vedtektene. Anleggseiendommen består av støttefunksjoner til Sameiet og er uomsettelig.
Regnskap / Budsjett / Kostnadsøkninger
Regnskapet for 2024 viser et overskudd på 1 304 568,-. I 2025 er det budsjettert med et overskudd på 137 847,-.
Forretningsfører
Bori Bbl
Styregodkjennelse
Praktiseres ikke.
Forkjøpsrett
Praktiseres ikke forkjøpsrett.
Forsikringsselskap og polisenummer felles forsikring
KLP
18741367
Vedtekter / husordensregler
Vedlagt salgsoppgaven.
Husdyrhold
Søkes styret.
Adgang til utleie
Boligen kan leies ut i samsvar med gjeldende lovverk, og vedtektene setter ingen begrensninger på eierens utleieadgang. Korttidsutleie er tillatt i inntil 90 døgn per år, jf. eierseksjonsloven § 24. Denne grensen kan endres i vedtektene, men den må være satt mellom 60 og 120 døgn. I sameiets vedtekter er grensen satt til 90. Med korttidsutleie menes utleie i en sammenhengende periode på opptil 30 døgn. Utleie skal meldes styret.
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger midlertidig brukstillatelse vedrørende oppføring av boligblokk. Midlertidig brukstillatelse er gitt i del 1 10.10.2023 og del 2 12.12.2023. Midlertidig brukstillatelse dokumenterer at boligen lovlig kan brukes, men at det gjenstår arbeider før ferdigattest kan utstedes. For å kunne søke om ferdigattest må det gjennomføres følgende tiltak på eiendommen: Etter midlertidig brukstillatelse del 1 gjenstår følgende arbeider: Toppdekke nordøst: Det gjenstår å komplettere hjørne nordøst foran dør til avfallsrom og varelevering, samt tilpasning mot kummer - ferdigstilles innen 11.10.2023. Montering av sykkelstativer: Inntil disse er montert har byggherre tilgjengelige sykkelparkeringer på torg - ferdigstilles innen 13.10.2023 Fallgrus på lekeplass - ferdigstilles innen 16.10.2023. Fotskraperist østside og vestside: Spesialrister er bestilt på form. I påvente av levering er det lagt finerplater med strekkmetall - ferdigstilles innen 30.10.2023 Elefatrist over avkast fra nødstrømsgenerator: Elefantrist var feilbestilt. I påvente av tilpasning er utsparing sikret med rekkverk - ferdigstilles innen 01.11.2023 Beplantning rundt lekeplass: utsettes pga årstid - ferdigstilles innen 01.05.2023 Komplettering av fasadekledning: Gjenstår tilpasningsbord og spiler - ferdigstilles innen 30.11.2023. Plugge åpne ender på kuleventiler: Har stått åpent grunnet testing av sprinkel og avtapping - ferdigstilles innen 01.11.2023. Innregulering - ferdigstilles innen 10.10.2023. Igangkjøring Co2 VP - ferdigstilles innen 01.12.2023. Montering av tekstilposer Plan 3 til 7: en pose gjenstår - ferdigstilles innen 01.11.2023. Innregulering av systemer - ferdigstilles innen 01.12.2023. Utvendig kledning: som følge av feilbestilling mangler det noen materialer til utvendige fasader - ferdigstilles innen 30.11.2023 UU-foliering av glass i kontorer - ferdigstilles innen 01.12.2023. Ansvarlig søker har oppgitt følgende arbeider som gjenstår i midlertidig brukstillatelse del 2: Montering av utvendig kledning, fullføres senest 20.12.2023 Montering av noen innvendige dører, pga skade på dører, og mindre kompletteringsarbeider i leiligheter, fullføres senest 20.12.2023. Piktogram på dør for moppevask i kjeller, fullføres 15.12.2023. Dokumentene er innhentet og ligger vedlagt i salgsoppgaven. I dokumentene vil du også se vilkår for midlertidig brukstillatelse og ferdigattest. For mer informasjon se PBE sine hjemmesider, eller konferer med megler. Det foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, som stemmer med dagens bruk.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann- og avløpssystem. Stikkledningene fra eiendommen og ut til det kommunale nettet er private, og vedlikeholdsansvaret for disse påhviler sameiet. Adkomst til eiendommen skjer via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Området er regulert sentrumsformål med tilhørende reguleringsbestemmelser S-5089. Hensikten med reguleringsplanen med tilhørende bestemmelser er å legge til rette for kombinert bolig- og næringsbebyggelse med høye miljøambisjoner, offentlig torg, friområder/friluftsområder og offentlig/privat veg. Veigrunn i tunnel (T-banen) i plan S-3634, vedtatt 11.12.1997, skal opprettholdes. Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. Plan/byggesaker i nærområde: Saksnummer 202457956 - Byggesak: Nydalsveien 38 - Etablering av takterrasse. Status: Mottatt søknad. Saksnummer 202310200 - Byggesak: Sandakerveien 128 - Oppføring av avfallshus. Status: Igangsettingstillatelse gitt. Saksnummer 202453144 - Byggesak: Nydalsveien 32 B - Bruksendring, ombygging og fasadeendring. Status: Venter på tilleggsdokumentasjon. Saksnummer 202457081 - Byggesak: Nydalsveien 21 - Tilbygg, ombygging av miljøstasjon og utbedring av inngangsparti. Status: Mottatt søknad. Saksnummer 202015324 - Byggesak: Tamburveien 2 - Etablering av ladeinfrastruktur for el-busser og riving av eksisterende servicebygg og oppføring av servicebygg. Status: Igangsettingstillatelse gitt. Pågående plansak: Saksnummer 201912539 - Reguleringssak: Nydalsveien 36 - 38 - Planforslag til politisk behandling. Nydalsveien 36 AS (Storebrand) foreslår å omregulere Nydalsveien 36-38 fra industri, kontor, lager, undervisning og annet veiareal til kombinert bolig og næring, torg og park. De foreslår også å regulere Gullhaugveien og Gullhaug torg (gate) fra felles avkjørsel og kjørevei til offentlig gate. Hensikten med planforslaget er å tilrettelegge for boligbebyggelse i 5-9 etasjer med næring i 1. etasje, og oppgradering av omkringliggende torg og gater. Plan- og bygningsetaten anbefaler forslaget, med forbehold om reduserte høyder og utnyttelse, andre støybestemmelser, bedre kvaliteter på uteoppholdsarealene, forbedret løsning i Gullhaug torg (gate), lavere parkeringsdekning og andre rekkefølgebestemmelser. Saksnummer 202011062 - Reguleringssak: Gullhaug torg 1 - Planforslag til politisk behandling. Avantor Gullhaug torg 1 AS foreslår å omregulere Gullhaug torg 1 fra industri og parkering til kombinert bolig og næring og park. De foreslår også å regulere Gullhaugveien og Gullhaug torg (gate) til offentlig gate. Hensikten er å tilrettelegge for boligbebyggelse i 4-8 etasjer med næring i 1. etasje, og oppgradering av omkringliggende gater. Plan- og bygningsetaten anbefaler forslaget, med forbehold om forbedret løsning i Gullhaug torg (gate), at høyder og utnyttelse reduseres, en endret støybestemmelse med flere avbøtende og kompenserende tiltak, lavere parkeringsdekning, bedre kvaliteter på innendørs fellesarealer og andre og flere rekkefølgebestemmelser. Saksnummer 201813505 - Reguleringssak: Gullhaug torg 3 - Planforslag til politisk behandling. Gullhaugveien 9-13 AS foreslår å omregulere Sandakerveien 138 og 140 og Gullhaug torg 3 fra industri, kontor og lager til bolig og næring. Hensikten med planforslaget er å legge til rette for økt funksjonsblanding, ved å fornye og modernisere eksisterende kontorbygg i Sandakerveien 139 og 140 og etablere 106 nye boliger i Gullhaug torg 3. Planforslaget innebærer byggehøyder opp til 30 meter. Planforslaget sikrer en oppgradering av gater og byrom, med blant annet en ny lekeplass og et nytt offentlig parkdrag. Forslaget sikrer utadrettet virksomhet i 1. etasje mot Gullhaug torg. Plan- og bygningsetaten anbefaler ikke planforslaget og fremmer alternativ med lavere høyder og uten utkraget bygningsvolum over tverrforbindelsen i sør. Saksnummer 202313794 - Reguleringssak: Gullhaug torg 4 A - Tilbygg med bolig - stoppet planinitiativ. Nye Gullhaug Torg 4 Eiendom AS ved NIAM ønsker å starte en planprosess for å etablere boliger i påbygg på eksisterende bebyggelse i Gullhaug torg 4 A. Plan- og bygningsetaten har stoppet planinitiativet fordi det er i strid med kommuneplanen og kommunedelplanen for Akerselva miljøpark. Saksnummer 201902658 - Reguleringssak: Maridalsveien 299 med flere - Avklaringer etter offentlig ettersyn. Maridalsveien Boligutvikling foreslår å omregulere Maridalsveien 299 fra bolig (småhusplanen) til boligbebyggelse (blokk), og videreføre formålene friområde/park. Hensikten er å tilrettelegge for 150-200 studentboliger i fire ulike bygg, og noe utadrettet virksomhet i 1.etasje. I tillegg tilrettelegger planforslaget for tilgjengeliggjøring og oppgradering av offentlige friområder. PBE mener planforslaget følger opp kommuneplanens byutviklingsstrategi, og vi er positive til studentboliger. For at vi skal anbefale planforslaget til politisk behandling mener vi forslagsstiller må redusere høydene og utnyttelsen på bebyggelsen sør for Nydalen Bruks vei, og endre bestemmelsene knyttet til støy, ha større innendørs fellesarealer, flere HC-parkeringsplasser og en endret rekkefølgebestemmelse. Saksnummer 201914124 - Reguleringssak: Nydalsveien 15 - Bestilling av oppstartsmøte - Utvikling av eiendommer og grøntområder. Forslagsstiller ønsker å omregulere Nydalsveien 15-17 for å kunne etablere boliger og park. Tomten har et visst utviklingspotensial, men PBE vurderer potensialet til å være langt mindre enn hva planinitiativet foreslår. Dette grunnet hensyn til bevaringsverdig industribebyggelse samt Akerselva miljøpark. Saksnummer 201619470 - Reguleringssak: Sandakerveien 121 - Avklaringsfase etter offentlig ettersyn - Oppføring av boliger - Offentlig park. BOS Nye Hjem AS foreslår å omregulere Sandakerveien 121 fra industri, lager, kontor (trykkeri), forretning, felles gangareal, fellesområde (parkering), felles lekeareal, spesialområde parkbelte i industristrøk, til bolig, offentlig park, forretning, barnehage, tjenesteyting (helse, velvære, treningssenter, kultur, allmennyttige formål), kontor, bevertning, offentlige friområder og hensynssone bevaring. Bakgrunnen for planarbeidet er å regulere en del av en større park i tråd med byrådets bestilling, og boliger og andre formål på resten av eiendommen. Planforslaget åpner for en offentlig park på 7,1 daa langs Sandakerveien og ca 700 leiligheter fordelt på tre kvartal med nybygg. De eksisterende trykkerihallene på eiendommen er foreslått regulert til bevaring. Det er foreslått boliger og blandede formål i hallene. Plan- og bygningsetaten anbefaler forslaget med forbehold om lavere høyder og utnyttelse, en annen arealdisponering av trykkerihallene som bedre ivaretar bokvalitet og bevaringshensyn, og reguleringsbestemmelser som i større grad sikrer kvalitet i utforming av bebyggelsen. Saksnummer 201604130 - Reguleringssak: Sandakerveien 113 - 119 - Avklaringsfase etter nytt offentlig ettersyn - Park, boliger og forretning. Avantor Sandakerveien 113 119 AS foreslår å omregulere Sandakerveien 113 119 fra kontor, industri, lager, bevertning og forretning til offentlig park, boliger og en mindre andel forretning, tjenesteyting, kontor og bevertning. Bakgrunnen for planarbeidet er å regulere en del av en større park i tråd med byrådets bestilling og boliger på resten av eiendommen. Planforslaget åpner for en offentlig park på 4,6 daa langs Sandakerveien og 286 leiligheter i tre blokker på 7 13 etasjer plassert i en trekant mot Gunnar Schjelderups vei. Plan- og bygningsetaten anbefaler planforslaget med forbehold om at høyder og utnyttelse reduseres noe, større fellesarealer til boligene og andre og ytterligere rekkefølgebestemmelser. Saksnummer 201816207 - Reguleringssak: Vitaminveien - Opparbeidelse av gate - Detaljregulering. Bymiljøetaten foreslår å omregulere Vitaminveien og deler av Nydalen allé, Gunnar Schjelderups vei og Sandakerveien fra offentlige og fellesprivate samferdselsformål og forretning/kontor/industri til offentlige samferdselsformål (bl.a. kjøreveg, fortau sykkelanlegg, torg) og annen veigrunn (grøntareal). Plan- og bygningsetaten anbefaler planforslaget. Saksnummer 201918859 - Reguleringssak: Sandakerveien 114 - Planforslag til politisk behandling - Næring og kontor. Sandakerveien 114 ANS foreslår å omregulere Sandakerveien 114 fra industri til kontor. Hensikten med planen er å bygge to nye kontorbygg på 6-8 etasjer med utadrettet virksomhet på gateplan, i tillegg til å sikre gode forbindelser for gående gjennom planområdet. Ny bebyggelse skal omkranse et diagonalt gårdsrom/passasje. Det tillates et maksimalt bruksareal på 18 500 m² BRA. Plan- og bygningsetaten anbefaler ikke planforslaget, og fremmer eget alternativ med samme utnyttelse men med lavere høyder. Plan- og bygningsetaten anbefaler alternativ 2. Saksnummer 202211023 - Reguleringssak: Gjerdrums vei 1,3,5 - Detaljregulering kontorbygg og bevaring av kulturminner. Forslagsstiller ønsker å realisere et nytt kontorbygg. En sentral premiss i utviklingen er de to eksisterende bygningene i Gjerdrums vei 1 og 3. Disse planlegges beholdt og integrert i prosjektet. Det nye bygningsvolumet er gitt et større fotavtrykk mot nord og øst, helt ut mot de gitte avstandsgrensene for hhv. Ring 3 og Gjøvikbanen. Området er under stor utvikling og byggearbeid må påregnes. Det ligger inne pågående plansaker på flere naboeiendommer. Opplistingen er ikke uttømmende og interessenter oppfordret til å sette seg inn i reguleringsplaner for området. For mer informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/.
Odel
Det hviler ikke odelsrett på eiendommen.
Konsensjon
Kjøp av eiendommen krever ikke konsesjon. Dersom eiendommen er større enn 2 mål, må kjøper undertegne nødvendige dokumenter for å søke om konsesjonsfrihet.
Tinglyste heftelser og rettigheter
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/77/430/6: 30.05.2003 - Dokumentnr: 32372 - Erklæring/avtale Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:57 Bnr:1 Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:58 Bnr:2 Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:58 Bnr:200 Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:58 Bnr:219 Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:58 Bnr:273 Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:58 Bnr:283 Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:58 Bnr:284 Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:77 Bnr:2 Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:77 Bnr:334 Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:77 Bnr:338 Best.om felles avkjørsel. Kan ikke slettes eller endres uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan-og bygningsetaten. Overført fra: Knr:0301 Gnr:77 Bnr:430 Gjelder denne registerenheten med flere 23.04.2007 - Dokumentnr: 341863 - Erklæring/avtale Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:58 Bnr:310 Bestemmelse om adkomstrett Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten. Overført fra: Knr:0301 Gnr:77 Bnr:430 Gjelder denne registerenheten med flere 28.05.2013 - Dokumentnr: 422083 - Erklæring/avtale Rettighetshaver: Nydalen Energi AS Org.nr: 984 862 296 Evigvarende rett til å plassere, føre å ha energiinnstallasjoner som rørledninger for fjernvarme- og fjernkjølenett, varmesentral, kjølesentral, kabelføring til energimålere, varmeveksler, energibrønner med tilhørende termosone. Samt inspeksjonsluker og andre lignende installasjoner Bestemmelse om adkomstrett Overført fra: Knr:0301 Gnr:77 Bnr:430 Gjelder denne registerenheten med flere 21.06.2023 - Dokumentnr: 653750 - Erklæring/avtale Rettighetshaver: Oslo Kommune Org.nr: 958 935 420 Bestemmelse om flomløp Overført fra: Knr:0301 Gnr:77 Bnr:430 Gjelder denne registerenheten med flere 25.07.2023 - Dokumentnr: 793491 - Erklæring/avtale Kan ikke slettes uten samtykke fra: Oslo Kommune Org.nr: 958 935 420 Rettighetshaver allmennheten Rett til uteoppholdsareal Overført fra: Knr:0301 Gnr:77 Bnr:430 Gjelder denne registerenheten med flere 25.07.2023 - Dokumentnr: 793491 - Bruksrett Kan ikke slettes uten samtykke fra: Oslo Kommune Org.nr: 958 935 420 Gjensidig rett til bruk av nødvendig grunn for reperasjon og vedlikehold av bygningsmasse Overført fra: Knr:0301 Gnr:77 Bnr:430 Gjelder denne registerenheten med flere 25.07.2023 - Dokumentnr: 793491 - Bestemmelse om vann/kloakk Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:77 Bnr:429 Kan ikke slettes uten samtykke fra: Oslo Kommune Org.nr: 958 935 420 Bestemmelse om solidaransvar Overført fra: Knr:0301 Gnr:77 Bnr:430 Gjelder denne registerenheten med flere 25.07.2023 - Dokumentnr: 793491 - Bestemmelse om adkomstrett Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:77 Bnr:429 Overført fra: Knr:0301 Gnr:77 Bnr:430 Gjelder denne registerenheten med flere 02.10.2023 - Dokumentnr: 1071156 - Bestemmelse om medlemskap i velforening/huseierforening Rettighetshaver: Nydalen Gårdeierforening Org.nr: 986 939 989 Kan ikke slettes uten samtykke fra: Nydalen Gårdeierforening Org.nr: 986 939 989 Gjelder denne registerenheten med flere 25.08.2023 - Dokumentnr: 911540 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 6 Formål: Bolig Sameiebrøk: 780/79366 16.10.2023 - Dokumentnr: 1141739 - Bestemmelse om adkomstrett Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:77 Bnr:358 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:77 Bnr:431 Gjelder også senere fradelte parseller fra gnr. 77 bnr. 429 og 430 Gjelder denne registerenheten med flere
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav knyttet til sameieforholdet, som felleskostnader. Legalpant er pant som ikke vises i grunnboksutskriften, og har prioritet foran tinglyste lån, for eksempel banklån på seksjonen. Legalpant til kommunen har høyere prioritet enn legalpant til sameiet.
Boligselgerforsikring
Selger har ikke tegnet boligselgerforsikring.
Boligkjøperforsikring
Kjøper har anledning til å tegne boligkjøperforsikring. Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring fra Söderberg & Partners. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Les mer om Boligkjøperforsikring i vedlagte materiell eller på https://www.soderbergpartners.no/eiendom/boligkjoper/
Diverse
Det informeres om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, i henhold til eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller gjennom et firma regnes også med. I henhold til eierseksjonsloven § 31 er sameierne ansvarlige overfor sameiets kreditorer i forhold til sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legal panterett i den enkelte eierseksjon, begrenset til inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å signere den standard kjøpekontrakten utarbeidet av Emera som en del av eiendomshandleren. Kjøpekontrakten kan gjennomgås hos eiendomsmegler før budet legges inn. Kontakt eiendomsmegler for eventuelle spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Sentrale lover
Regelverk og generelle opplysninger Boligen selges med det inventar og utstyr som i henhold til gjeldende lover, forskrifter eller offentlige pålegg skal følge med eiendommen, jf. avhendingsloven § 3-4. Fastmonterte eller spesialtilpassede installasjoner og innredning som anses som varig tilknyttet boligen, følger normalt med i handelen, med mindre det foreligger en særskilt avtale mellom partene om noe annet, jf. avhendingsloven § 3-5. En standard tilbehørsliste utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund (NEF) følger salgsoppgaven, og gjelder som utgangspunkt for hva som inkluderes i salget – med mindre avvik er tydelig avtalt mellom kjøper og selger. Om informasjonsgrunnlaget Opplysninger om boligens størrelse og utforming, både innvendig og utvendig, bygger på informasjon hentet fra vedlagte tilstands- og boligsalgsrapport. Innholdet i salgsoppgaven er basert på selgers informasjon, fagkyndig vurdering, samt opplysninger fra offentlige registre som kommunen og Kartverket. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses for å være kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, slike forhold kan ikke senere gjøres gjeldende so men mangel ved boligen. Dette gjelder uavhengig av om dokumentene er lest. Det kan være forskjell mellom boligens faktiske bruk av rom og det som er godkjent av myndighetene. Alle interessenter anbefales derfor å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagperson, før bud gis. Dersom kjøper velger å kjøpe uten å ha sett eiendommen, kan det ikke etter overtakelse reklameres på forhold som burde ha vært oppdaget ved en ordinær gjennomgang. Dersom det oppstår behov for ytterligere avklaringer, oppfordres interessenter til å kontakte eiendomsmegler eller egne rådgivere før de gir bud. Slitasje og bruk Det må også forventes at eiendommer som har vært i bruk, vil kunne ha tegn til slitasje og eventuelle skader. Slik normal bruksslitasje og behov for vedlikehold må kjøper påregne, og dette vil normalt ikke gi grunnlag for reklamasjon eller prisavslag. Avtalerettslig Partenes rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, og all tilgjengelig dokumentasjon som forelå for kjøper før handelen ble inngått. I tillegg gjelder avhendingsloven. Det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke, og dette er nærmere forklart nedenfor. Budgivning og selgers vurdering På grunn av ulike ansvarsforhold kan selger velge å prioritere bud fra ikke-forbrukere, selv om budet er lavere enn et forbrukerbud. Når kjøper ikke er forbruker, kan selges ansvar begrenses ettersom boligen selges «som den er», noe som kan være av verdi for selger. Det understrekes at selger står fritt til å velge hvilket bud som aksepteres, og er ikke forpliktet til å velge det høyeste. Alle budgivere må ved inngivelse av bud opplyse om de opptrer som forbruker eller som næringsdrivende/person som handler hovedsakelig som ledd i næringsvirksomhet. Det vil opplyses hvis konkurrerende bud kommer fra en ikke-forbruker. Forbrukerkjøp – definisjon og vilkår: Et forbrukerkjøp foreligger når en fysisk person kjøper eiendom uten at formålet hovedsakelig er knyttet til næringsvirksomhet. En eiendom anses å ha en mangel dersom den ikke oppfyller kravene som følger av avtalen, eller ved brudd på bestemmelser i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Det samme gjelder hvis eiendommen ikke samsvarer med det som med rimelighet kunne forventes ut fra blant annet alder, type og synlig tilstand – eller hvis det er tilbakeholdt, eller gitt feilaktige opplysninger, og dette har påvirket avtalen. Dersom det er avvik mellom oppgitt og faktisk innvendig areal på minst 2 % og samtidig minst 1 kvadratmeter, kan dette utløse rett til kompensasjon etter § 3-3 i avhendingsloven. Ved beregning av krav om prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke kostnader med inntil kr 10 000 (som en egenandel). Ikke-forbruker – definisjon og vilkår: Dersom kjøper er en juridisk enhet, eller en fysisk person som handler i næringssammenheng, regnes kjøpet ikke som et forbrukerkjøp. Ved slike kjøp selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er begrenset til det som følger direkte av avtalen, jf. avhendingsloven § 3-9. I disse tilfellene fravikes § 3-3 andre ledd, og eventuelle arealavvik vurderes etter § 3-8. Kjøperens plikt til å foreta grundige undersøkelser gjelder også fullt ut for kjøpere som ikke omfattes av forbrukerdefinisjonen.
Betalingsbetingelser
Hele oppgjøret må betales samlet fra en norsk bankkonto. Overføringer fra utlandet aksepteres kun unntaksvis, og kun dersom dette er forhåndsavtalt med megler i forbindelse med aksept av budet.
Viktig informasjon om budgivning
Bud kan legges inn på nettannonsen på "gi bud" knappen eller via hjemmesiden. Ved elektronisk budgivning kan bud legges inn trygt og enkelt med bank-ID. Eiendomsmegler kan også kontaktes for tilsendelse av budkjema, og budskjema finnes også i salgsoppgaven. Alle bud skal inngi skriftlig til eiendomsmegler. Kravet til skriftlighet gjelder også ved forhøyelse av bud, motbud og selgers aksept eller avslag. Før et bud kan formidles til selger må megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt dersom budgiver bruker e-signatur som f eks. bankID. Etter det første budet er inngitt, kan budgiver inngi bud pr e-post eller pr SMS til megler. Hvis budgiver skal by på eiendommen i henhold til en kjøpsfullmakt må megler kontaktes og fullmakten oversendes før budgivning. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Bud som har forbehold om konfidensialitet ("hemmelige bud") vil ikke bli formidlet til selger. Alle interessenter oppfordres til å inngi bud via eiendomsmegler. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en akseptfrist som er lang nok til at budet og eventuelle forbehold kan videreformidles til alle involverte parter slik at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budet. Eiendomsmegler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt, og vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Hvis budgiver ønsker å være anonym, kan bud fremmes via en fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på lånefinansiering
Boliglån hos SpareBank 1 SMN Som kunde i Emera kan du søke om boliglån hos vår samarbeidspartner SpareBank 1 SMN. Rådgiverne i SpareBank 1 SMN står klar for å hjelpe deg og tilbyr konkurransedyktige priser. Det er enkelt og uforpliktende å søke om lånSamme rente på mellomfinansieringen som det ordinære boliglånet, noe som gir økonomisk trygghet ved boligbytte God oversikt over hele økonomien din i Norges beste mobilbank Vær klar til budrunden. Søk lån på smn.no Ønsker du å snakke med en rådgiver? Da kan du avtale møte på et tidspunkt som passer deg, rett i rådgiverens kalender. Avtal møte med rådgiver på smn.no/kundemøte Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Vederlag megler
1% provisjon: kr 115 000,00 Tilrettelegging: kr 15.000 Visninger/overtagelser: kr 3000 pr. stk. Markedspakke: kr 23.900 Oppgjørshonorar inkl. factoring: kr 9900 Utlegg: Selger dekker utlegg i henhold til oppdragsavtalen. Disse er estimert til ca. kr 23 970,00, og omfatter vanligvis innhenting av informasjon fra kommunen, eventuell forretningsfører, samt kopi av tinglyste dokumenter. Total kostnad ved salg til prisantydning: kr 163 270,00 Dette inkluderer både vederlag og stipulerte utlegg. Ved avbrutt oppdrag: Dersom oppdraget sies opp eller utløper uten at salget gjennomføres, har megler krav på rimelig vederlag for medgått tid og utført arbeid. Dette omfatter blant annet vederlag knyttet til tilrettelegging, markedsføring og eventuelle avholdte visninger, samt påløpte utlegg. Timepris ved slik beregning er kr 3500. Samarbeidspartnere og tilknyttede foretak: Emera Norge AS og eiendomsmeglingsforetakene som er tilknyttet Emera har samarbeid med forskjellige foretak som tilbyr forbrukerne produkter eller tjenester i forbindelse med et salgsoppdrag. Våre samarbeidspartene er: Søderberg & Partners AS - formidler av boligselger- og boligkjøperforsikring Overo AS - leverandør av digitale oppgjørsskjemaer og overtakelsesprotokoller som også inneholder tilbud til forbruker om tilpassede strøm-, internett - og alarmtjenester SpareBank 1 SMN - tilbyder av lånefinansiering Hvilke produkter/tjenester kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget, kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking, og er blant annet forpliktet til å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at avtalen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, er dette et mislighold fra kjøpers side. Et vesentlig mislighold kan gi selger rett til å heve avtalen og til å gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom selger ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget, må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Emera eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven. Se www.emera.no for vår personvernerklæring.
Oppdragsnummer
02250076
Status salgsoppgave
Salgsoppgave sist endret: 05. august 2025
Megler
Megler
Emir Resulbegovic
Meglerforetaket
Emera No2 AS Org.nr: 934963407
Samarbeidspartnere og tilknyttede foretak
Emera Norge AS og eiendomsmeglingsforetakene som er tilknyttet Emera har samarbeid med forskjellige foretak som tilbyr forbrukerne produkter eller tjenester i forbindelse med et salgsoppdrag. Våre samarbeidspartene er:
Søderberg & Partners AS - formidler av boligselger- og boligkjøperforsikring Overo AS - leverandør av digitale oppgjørsskjemaer og overtakelsesprotokoller som også inneholder tilbud til forbruker om tilpassede strøm-, internett- og alarmtjenester SpareBank 1 SMN - tilbyder av lånefinansiering.
Hvilke produkter/tjenester kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget, kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger.