
ULVEN TERRASSE
Ulvenveien 121C
67 m2
|
4 800 000 kr
|
1 soverom
|
Eierseksjon
|
Lys og romslig 2-roms leilighet med solrik terrasse på 32 kvm | Garasjeplass | Arealeffektiv planløsning | IN-ordning.
Pris og areal
Prisantydning
4 800 000 ,-
Omkostninger
144 633 ,-
totalpris
5 375 937 ,-
felleskostnader
7 939 ,- per mnd
fellesgjeld
431 304 ,-
fellesformue
25 486 ,-
bruksareal
72 m2
internt bruksareal
67 m2
eksternt bruksareal
5 m2
Kort fortalt
Velkommen til Ulvenveien 121C – en lys og romslig 2-roms med sjelden stor terrasse på hele 32 m², der morgensol, sommermiddager og rolige kvelder ute blir en naturlig del av hverdagen. Store vindusflater slipper inn rikelig med dagslys, og den åpne stue- og kjøkkenløsningen gir en luftig, innbydende atmosfære. Leiligheten ligger på bakkeplan i et bilfritt, grønt og barnevennlig bomiljø – et perfekt sted å senke skuldrene, nyte roen og samtidig ha kort vei til T-bane, parker, kaféer og sentrum. Her får du mulighet til å skape ditt eget drømmehjem, et sted hvor ro, harmoni og hverdagsglede møtes. Kort fortalt: • Stor terrasse på 32 m² – solrikt og privat • Lys og luftig planløsning • Garasjeplass medfølger • Bilfritt og trygt miljø • Rolig, men sentralt • Ulven – grønt, moderne og i vekst
Nøkkelinfo
Boligtype
Eierseksjon
Eierform
Selveier
Antall soverom
1
antall bad
1
etasje
1
byggeår
1982
energimerking
E - Rød
tomteareal
16930.2 m2 (eiet)
garasje
Ja
veranda
Ja
Objektbeskrivelse
Tomten
Tomtestørrelse: 16930.2 m2 (eiet)
Pent opparbeidet felles tomt med blant annet plen og prydbusker.
Byggeår
1982
Etasje
1
Arealer
BRA-i: 67m2
BRA-e: 5m2
Totalt BRA: 72m2
TBA: 32m2
Arealbeskrivelse
1. etasje
BRA-I: 67 m² Entré, Soverom, Bad, Bod, Stue/kjøkken
Underetasje
BRA-E: 5 m² Bod
1. etasje
32 m²
Antall soverom
1
Antall rom
2
Innhold
Entré, stue med kjøkken, innvendig bod, og et soverom. I tillegg disponerer leiligheten en bod i kjeller.
Standard
Stue og terrasse: Utgang fra stuen til syd-vendt terrasseplatting. Terrassebord på gulv. Kjøkken: Kjøkkeninnredning med profilerte fronter. Kjøkkenet er utstyrt med integrert ovn. Opplegg for oppvaskmaskin. Laminat benkeplate med nedfelt oppvaskkum og nedfelt koketopp. Det er kjøkkenventilator med avtrekk ut. Bad: Flislagt gulv i bad. Flislagte vegger i bad. Rommet har elektriske varmekabler.
Innbo og løsøre
Salgsoppgaven inkluderer NEFs standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør", som legges til grunn med mindre annet er spesifisert i salgsoppgaven. Gjenstander som er nevnt i standardlisten, men som ikke finnes på eiendommen, vil heller ikke følge med i salget. Alt utstyr og installasjoner som medfølger overtas slik de er, uten garanti, med mindre det foreligger en gjeldende garanti fra produsent eller leverandør. Kjøper aksepterer at det kan forekomme hull og merker etter montering av inventar og utstyr som ikke er en del av overdragelsen.
Parkering
Det medfølger egen garasjeplass i felles lukket anlegg. Det er lagt opp strøm i garasjeanlegget for installering av EL-billader dersom ønskelig. Boligsameiet Ulven terrasse har en rett til å leie 190 parkeringsplasser i garasjeanlegget eid og driftet av OBOS. Så lenge sameiet benytter denne retten har den enkelte sameier plikt til å leie en garasjeplass etter nærmere anvisning. Plassen kan framleies. Sameiermøtet kan fastsettes nærmere retningslinjer for formelig m.v. Sameiet er for øyeblikket inne i forhandlinger om en ny avtale. Gateparkering etter gjeldende bestemmelser.
Sammendrag av selgers egenerklæring
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: 13. Har du ladeanlegg/ladeboks for elbil i dag? Ja: Det er lagt opp til det, dette bestilles via styret i sameiet. 21. Et det foretatt radonmåling? Ja: Dette i regi av sameiet. År: 2024. Verdi: Vet ikke.
Bygningssakkyndig
Christian Blom Kjerulf
Byggemåte
I forbindelse med salget er det blitt utført en tilstandsrapport av en bygningssakkyndig, som gir en teknisk gjennomgang av boligen og påpeker eventuelle avvik. Rapporten, sammen med selgers egenerklæring, er vedlagt salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter grundig gjennomgår disse dokumentene før bud legges inn. All informasjon i tilstandsrapporten anses som kjent for kjøper, og det vil ikke være mulig å reklamere på forhold som er nevnt i rapporten. Spesielt forhold som er vurdert med TG2 og TG3 bør vurderes nøye, da de indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, noe som kan innebære behov for utbedringer. Bygningsdeler som er merket med TGIU er ikke blitt vurdert av takstmannen. Beskrivelsen av boligen nedenfor er hentet direkte fra tilstandsrapporten: Terrasseblokk fundamentert med betongsåle. Ukjent byggegrunn. Bærende konstruksjoner i betong. Fasader med platetekking og teglstein. Flatt tak tekket med sveiset papp e.l. Bygningsdeler vurdert med TG2: Utvendig > Balkonger, terrasser og rom under balkonger Vurdering av avvik: - Det er påvist malingsbobler i himlingen for terrassen. Årsak er uviss, men kan være fra utett ovenforliggende terrasse. På et lite område er det pussavflassing. Konsekvens/tiltak: Det bør utføres videre undersøkelse for å avdekke årsak til malingsavflassingen. Det er sannsynlig at malingsavflassing vil fortsette selv ved ny overflatebehandling. Utvendig > Andre utvendige forhold Vurdering av avvik: - Det er ikke utarbeidet Tilstandsanalyserapport, vedlikeholdsplan e.l. for fellesdeler i bygget. Konsekvens/tiltak: For å lukke avviket ihht NS 3600.2018 må det utarbeides en Tilstandsanalyserapport/vedlikeholdsplan for fellesdeler i bygget. Da dette er opp til borettslag/sameie å rekvirere er kostnadsestimat ikke satt. Innvendig > Etasjeskille/gulv mot grunn Vurdering av avvik: - Det er målt høydeforskjell på mellom 15-30 mm gjennom hele rommet. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik. - Målt høydeforskjell på mellom 10 - 20 mm innenfor en lengde på 2 meter. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik. Konsekvens/tiltak: - For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må høydeforskjeller rettes opp. Det vil imidlertid sjelden være økonomisk rasjonelt som et enkeltstående tiltak i en bolig som dette. Dersom boligen en gang skal renoveres, kan man vurdere slike tiltak. Innvendig > Radon Vurdering av avvik: - Det er ikke foretatt radonmålinger og bygget er heller ikke utført med radonsperre. Konsekvens/tiltak: - Det bør gjennomføres radonmålinger. Tekniske installasjoner > Vannledninger Vurdering av avvik: - Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige vannledninger. Det er ikke waterguard i kjøkken. Konsekvens/tiltak: - Tidspunkt for utskiftning av vannledninger nærmer seg. - Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg. Montering av waterguard anbefales. Tekniske installasjoner > Avløpsrør Vurdering av avvik: - Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige avløpsledninger. Konsekvens/tiltak: - Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg. - Tidspunkt for utskiftning av avløpsrør nærmer seg. Våtrom > 1. etasje > Bad > Overflater Gulv Vurdering av avvik: - Det er påvist at høydeforskjell fra topp slukrist til gulv/synlig topp membran ved dørterskel er mindre enn 25 mm. Konsekvens/tiltak: - Til tross for avviket i fall/høydeforskjell til sluk, vil gulvet fortsatt kunne lede vann mot sluket, men med redusert effektivitet. Dette kan potensielt øke risikoen for vannansamling i enkelte områder av badet. Våtrom > 1. etasje > Bad tettesjikt Vurdering av avvik: - Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på membranløsningen. - Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på slukløsningen. Konsekvens/tiltak: - Det er viktig å merke seg at levetiden til en membran varierer basert på kvalitet, installasjon og bruk. Eldre membraner kan bli sprø og sprekke opp, noe som fører til at de mister sin vanntettende funksjon. Dette kan resultere i vannlekkasjer gjennom vegger og gulv og fuktskader. - Sluket må sjekkes og rengjøres jevnlig. - Eldre sluk av plast er ofte utsatt for lekkasjer og særlig i overganger. Eventuelle lekkasjer kan medføre fuktskader på tilliggende konstruksjoner. Våtrom > 1. etasje > Bad > Sanitærutstyr og innredning Vurdering av avvik: - En del krakkelering i servantporselenen. Konsekvens/tiltak: - Ikke behov for å skrifte ut umiddelbart, men tid for utslifting nærmer seg. Bygningsdeler vurdert med TG3: Innvendig > Overflater Vurdering av avvik: - Det er noe bruksslitasje på parketten. Laminatgulv i kjøkken har fuktskade. Dette utløser TG3. Konsekvens/tiltak: - Utskifting av gulv i kjøkken må påregnes. Ved fukt under gulv kan det oppstå mugg og sopp. Kostnadsestimat: 100 000 - 200 000. Tekniske installasjoner > Elektrisk anlegg Foreta en helhetsvurdering av det elektriske anlegget, dets alder, allmenne tilstand og fare for liv og helse. Bør det elektriske anlegget ha en utvidet el-kontroll?: Ja: Løs ledning på soverommet. Dette er uheldig og kan gi strekkbelahstning, i verste fall utløse varmgang/ brann. Speil hengt med krok på ledning over servanten i badet. Dette er uheldig og gir strekkbelahstning på ledning og koblingspunkt. Løst lokk for el. punkt på samme sted. Disse avvikene utløser TG3. Det anbefales på generelt grunnlag en el. sjekk av el. anlegget når det finnes lite kjennskap til og/ eller det ikke foreligger fullgod dokumentasjon på hele anlegget. Manglende dokumentasjon utløser TG2. Kostnadsestimat: 20 000 - 100 000. Kjøkken > 1. etasje > Stue/kjøkken > Overflater og innredning Vurdering av avvik: - Det er ved bruk av fuktindikator rundt utsatte hvitevarer påvist indikasjoner på fuktighet. Det er påvist en del for høye fuktsøk verdier foran oppvaskkumskapet og foran kjøleskap. Det er også stedvis svelling av laminatgulv. Konsekvens/tiltak: - Påviste skader må utbedres. - Det må gjennomføres ytterligere undersøkelser. Eksakt omfang av fuktfunn kan ikke stadfestes. Full oversikt lar seg kun å gjøre ved avdekking av kjøkken og gulv. Det kan ikke utelukkes skader også andre steder. Kostnadsestimat: 100 000 - 200 000.
Omkostninger
4 800 000,- (Prisantydning) 431 304,- (Andel av fellesgjeld) Omkostninger: 12 500,- (Boligkjøperforsikring (valgfritt)) 260,- (Pantattest kjøper - lagt ut av megler) 545,- (Tingl.gebyr pantedokument) 545,- (Tingl.gebyr skjøte) 130 783,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 4 800 000,00)) 144 633,- (Omkostninger totalt) 5 375 937,- (Totalpris inkl. omkostninger)
Felleskostnader
7 939,- per mnd
Månedlige felleskostnader fordeler seg som følger: Lån nr: 9820782790; Adm. lån 1 - Akonto renter: 2 357,56,- Lån nr: 9820782790; Adm. lån 1 - Akonto avdrag: 584,06,- Vask fellesarealer: 163,00,- Garasje: 1 578,00,- Felleskostnader: 2 630,25,- Kabel-TV: 626,00,- Felleskostnader justeres vanligvis minimum i tråd med KPI ved årsskiftet.
Eiendomsskatt
I Oslo kommune er det eiendomsskatt på boliger og fast eiendom som overstiger en fastsatt verdi. Informasjonen over er hentet fra eiendomsskattelistene. http://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/eiendomsskatt
Fellesformue
25 486,-
Fellesgjeld
431 304,-
Selskapets totale lån og vilkår: Bank: Obos-Banken AS Lånenr.: 98207827908 Lånetype: Annuitetslån Rentesats: 6,55% Restsaldo: 89 528 091,39 Innfrielsesdato: 30.06.2050 Type rente: Flytende rente Terminer i året: 12 Sameiet har inngått adminiftrasjonsavtale vedrørende mulighet for innfrielse av fellesgjeld.
Sikringsordning fellesgjeld
Sameiet har inngått administrasjonsavtale vedrørende mulighet for innfrielse av andel fellesgjeld.
Formuesverdi
Formuesverdi primær: 1 043 510 pr. 2023
Formuesverdi sekundær: 4 174 041 pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandel av denne boligverdien.For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Beliggenhet
Ulven er ikke lenger bare et sted på kartet – det er et nabolag i utvikling, der byen møter naturen. Her vokser nye parker, gangveier og nabolagskafeer frem side om side med moderne leilighetsbygg. På få år har området blitt et av Oslos mest spennende byutviklingsområder, midt i hjertet av Hovinbyen, hvor det satses på fremtidsrettet og klimasmart byutvidelse. Her prioriteres gange, sykkel og kollektivtransport som de naturlige måtene å ferdes på, og bomiljøene er bilfrie, trygge og barnevennlige. Ulven Terrasse fremstår som et veldrevet og rolig sameie med grønne fellesområder, lekeplasser og hyggelige møteplasser for både store og små. Du bor tett på byen, men med grønne omgivelser og et levende nærmiljø som inviterer til både aktivitet og avkobling. I nærområdet finner du alt du trenger i hverdagen – dagligvare, frisør, lege, tannlege og apotek – alt innen kort gangavstand. Med T-bane og buss like ved får du en hverdag som flyter sømløst, i et område som gjør livet både enklere og hyggeligere. Ulven er stedet der hverdagen flyter sømløst, uansett hvor du skal. Fra Ulven Torg går busslinje 23 og 24 som tar deg raskt på tvers av byen, mens Økern T-banestasjon, kun en kort spasertur unna, gir deg direkte forbindelse til sentrum via linje 4 og 5. Økern fungerer dessuten som et viktig kollektivknutepunkt, med et bredt tilbud av busslinjer og flybuss til Gardermoen, perfekt for både hverdagspendleren og den reiseglade. Akkurat nå pågår det oppgraderinger av bussholdeplassen i Ulvenkrysset, en del av områdets utvikling mot en enda mer moderne og effektiv infrastruktur. I denne perioden er enkelte stopp midlertidig stengt, men resultatet blir et enda bedre kollektivtilbud for fremtiden. Bare noen minutter fra døren ligger Ulven Torg – et lite nabolagssentrum med alt du trenger i hverdagen: matbutikk, apotek, kaffebar og sushi på hjørnet. Ønsker du mer å velge mellom, venter både Løren Torg, Hasle Torg og Vinslottet like i nærheten, med delikate spesialbutikker, hyggelige spisesteder og et levende byliv. For de store handleturene ligger Storo Storsenter, Alna Senter og Brynsenteret bare en kort kjøretur unna. Ulven passer også perfekt for barnefamilier, med flere barnehager og skoler i nærområdet. Her finner du blant annet Løren skole, Teglverket skole, Bryn skole og Kuben videregående. Når du vil ut og puste, er naturen aldri langt unna. Rundt Valle Hovin finner du både fotballbane, skøytebane, Andedammen og treningssenter, mens Vallhall Arena frister med aktivitet året rundt. Lillomarka og Grefsenkleiva ligger kun en kort tur unna – ideelt for deg som liker å ta beina fatt, uansett årstid.
Adkomst
På høyre side i annonsen finner du et kartutsnitt. Ved å klikke på kartet kan du enkelt planlegge din rute fra valgt startpunkt og helt frem til boligen. Det vil være skiltet ved fellesvisninger for enkel orientering.
Energiklasse
E - Rød
Info energiklasse
Alle eiendommer som selges eller leies ut skal ha en energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med et bruksareal mindre enn 50 m². Det er eier som har plikt til å fremlegge energiattest og er ansvarlig for at opplysningene er korrekte. Dersom eier ikke har lagt frem energiattest, og eier etter skriftlig anmodning fra kjøper ikke har fremlagt energiattest før avtale om salg er inngått, kan kjøper få laget en energiattest ved hjelp av ekspert for selgers regning, innen ett år etter at avtale om salg er inngått. Dette følger av forskrift om energimerking av bygninger og tekniske anlegg § 5 (3). Energiattesten er basert på nåværende eiers/husstandens forbruk og utgifter de siste årene. Forbruket kan variere avhengig av faktorer som antall familiemedlemmer, ønsket innetemperatur, egne avtaler om energiforsyning med mer. Megler påtar seg ikke ansvar for informasjonen som fremgår av energiattesten.
Oppvarming
Hvis et rom på visningen mangler fast installert oppvarmingskilde, vil ikke dette bli inkludert i handelen.
Om sameiet
Boligsameiet Ulven Terrasse Org.nr: 971518111
Boligsameiet Ulven terrasse. Organisasjonsnummer: 971518111. Seksjonen er en del av boligsameiet Ulven terrasse. Sameiet består av 213 boligseksjoner og 2 næringsseksjoner, gnr. 131, bnr 93 i Oslo kommune.
Regnskap / Budsjett / Kostnadsøkninger
Styret er inne i en budsjettprosess og budsjettet for neste år beregnes å være klart i midten av november. Det er ingen planer om å ta opp mer fellesgjeld og sannsynlig årlig ordinær justering av felleskostnader i forbindelse med generelle prisjusteringer.
Forretningsfører
Obos Eiendomsforvaltning AS
Styregodkjennelse
Praktiseres ikke.
Forkjøpsrett
Praktiseres ikke.
Forsikringsselskap og polisenummer felles forsikring
Protector Forsikring Asa
1305836
Vedtekter / husordensregler
Vedlagt salgsoppgaven.
Husdyrhold
Dyrehold er tillatt. Hund skal registreres hos styret slik at det er lettere å håndtere eventuelle klager. Husdyr må ikke være til sjenanse for de øvrige brukere av eiendommen, og skal ikke ferdes fritt på fellesarealene.
Adgang til utleie
Boligen kan leies ut i samsvar med gjeldende lovverk, og vedtektene setter ingen begrensninger på eierens utleieadgang. Korttidsutleie er tillatt i inntil 90 døgn per år, jf. eierseksjonsloven § 24. Denne grensen kan endres i vedtektene, men den må være satt mellom 60 og 120 døgn. Med korttidsutleie menes utleie i en sammenhengende periode på opptil 30 døgn.
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for eiendommen, datert 11.01.1984. Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene basert på dokumentasjon mottatt fra kontrollansvarlig når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. Det er viktig å merke seg at selv om ferdigattest foreligger, gir det ingen garanti for at bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk, eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det foreligger avvik fra godkjente tegninger og hvordan boligen fremstår i dag. Boden ble utvidet. Bruksendringen er ikke omsøkt eller godkjent. Kjøper overtar risiko og ansvaret for vedrørende dette.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann- og avløpssystem. Stikkledningene fra eiendommen og ut til det kommunale nettet er private, og vedlikeholdsansvaret for disse påhviler sameiet. Adkomst til eiendommen skjer via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Tomten er regulert til byggeområde for boliger, kontorer og lager av S-1964 datert 18.11.1974. Eiendommen ligger i et område under stor utvikling. Interessenter oppfordres til å sette seg inn i planer på kommunens hjemmesider. Det tas forbehold om bygging i området i løpet av de neste årene. Her er noen pågående saker i området: Pågående byggesaker: Ulvenveien - etablering av sykkelfelt. Saksnr.: 202508391. Status: Under behandling. Les mer her: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202508391 E6 Strømsveien - Ulvenveien - Justering av bussvei. Saksnr.: 202512701. Status: Under behandling. Les mer her: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202512701 Ved Ulvenveien 109 - riving av lekepark. Saksnr.: 202511106. Status: Under behandling. Les mer her: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202511106 Regnbueveien 2 C - bruksendring av 1. etasje fra barnehage til bolig. Saksnr.: 202511258. Les mer her: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202511258 Pågående plansaker: Ulvenveien 89 med flere - Oppføring av næringsbygg. Saksnr.: 202551466. Les mer her: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202551466 Ulvenveien 92 C - Etablering av grunnskole og flerbrukshall - Ulven skole. Saksnr.: 202318515. Les mer her: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202318515 Ulvenveien 92C - Ulven skole. Saksnr.: 202453424. Les mer her: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202453424 Selma Ellefsens vei 2 - 6. Saksnr.: 201916403. Les mer her: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201916403 KABELGATA 1 - 39. GNR. 122 BNR. 431 Omregulering av eiendommen med hensikt å transformere eiendommen fra industri til et nytt flerfunksjonelt område med bymessige kvaliteter. Saksnr.: 201606594. Les mer her: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201606594 HARALDRUDVEIEN 20 M.FL. GNR. 139 BNR. 291. RENEVASJONSETATEN ØNSKER Å SIKRE NØDVENDIGE AREALER OG PLANVERKTØY FOR UTVIDELSE OG DRIFT AV AVFALLSMOTTAK OG GJENVINNINGSSTASJON. Saksnr.: 201114057. Les mer her: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201114057 SELMA ELLEFSENS VEI 15 M.FL. GNR. 122 BNR. 54. Ønske om å legge til rette for en bystruktur med blandet formål. Saksnr.: 201618936. Les mer her: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201618936 Innspurten 15 - Bolig, kontor og næring. Saksnr.: 202107993. Les mer her: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202107993
Tinglyste heftelser og rettigheter
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/131/93/70: 10.03.1981 - Dokumentnr: 6574 - Festekontrakt - vilkår Gjelder feste Festetid: 90 år ÅRLIG AVGIFT NOK 133,958 BESTEMMELSER OM REGULERING AV LEIEN PANT FOR FORFALT FESTEAVGIFT BESTEMMELSER OM OVERDRAGELSE AV KONTRAKTEN FESTE GJELDER 17174 M2 PÅ TAKET AV LAGERBYGN. PÅ D.E. ---------- Diverse påtegning Bestemmelse om overdragelse gjelder ved overdragelse av ubebygd tomt 29.03.1985 - Dokumentnr: 17654 - Erklæring/avtale Gjelder feste PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET FOR: NOK 15,000 MED PRIORITET ETTER FØRSTE KJØPESUM SENERE ETTER 90 % AV LÅNETAKSTEN Gjelder denne registerenheten med flere 10.03.1981 - Dokumentnr: 6574 - Festekontrakt - vilkår Festetid: 90 år ÅRLIG AVGIFT NOK 133,958 BESTEMMELSER OM REGULERING AV LEIEN PANT FOR FORFALT FESTEAVGIFT BESTEMMELSER OM OVERDRAGELSE AV KONTRAKTEN FESTE GJELDER 17174 M2 PÅ TAKET AV LAGERBYGN. PÅ D.E. ---------- Diverse påtegning Bestemmelse om overdragelse gjelder ved overdragelse av ubebygd tomt 29.03.1985 - Dokumentnr: 17654 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 70 Formål: Bolig Sameiebrøk: 6400/1 Nevner: 1.803.800 27.11.1986 - Dokumentnr: 77580 - Resek/tilleggssek Endret seksjon: Snr: 70 Formål: Bolig Sameiebrøk: 6400/1 EIENDOMMEN ER OPPDELT I 215 SEKSJONER 27.11.1986 - Dokumentnr: 77580 - Resek/endring formål/brøk/tilleggsdel Endret seksjon: Snr: 70 Formål: Bolig Sameiebrøk: 1280/364944 01.10.2025 - Dokumentnr: 1168363 - Registerenheten kan ikke disponeres over uten samtykke fra rettighetshaver Gjelder feste Rettighetshaver: Emera No2 AS Org.nr: 934 963 407 Elektronisk innsendt 27.02.1981 - Dokumentnr: 5739 - Registrering av grunn Denne matrikkelenhet opprettet fra: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:91 Utskilt fra denne matrikkelenhet: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:93 04.07.1974 - Dokumentnr: 13240 - Skjønn Gjelder denne registerenheten med flere 28.02.1969 - Dokumentnr: 3392 - Registrering av grunn Denne matrikkelenhet opprettet fra: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:1 301/131/82: 10.03.1981 - Dokumentnr: 6574 - Festekontrakt - vilkår Gjelder feste Festetid: 90 år ÅRLIG AVGIFT NOK 133,958 BESTEMMELSER OM REGULERING AV LEIEN PANT FOR FORFALT FESTEAVGIFT BESTEMMELSER OM OVERDRAGELSE AV KONTRAKTEN FESTE GJELDER 17174 M2 PÅ TAKET AV LAGERBYGN. PÅ D.E. ---------- Diverse påtegning Bestemmelse om overdragelse gjelder ved overdragelse av ubebygd tomt 29.03.1985 - Dokumentnr: 17654 - Erklæring/avtale Gjelder feste PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET FOR: NOK 15,000 MED PRIORITET ETTER FØRSTE KJØPESUM SENERE ETTER 90 % AV LÅNETAKSTEN Gjelder denne registerenheten med flere 10.03.1981 - Dokumentnr: 6574 - Festekontrakt - vilkår Festetid: 90 år ÅRLIG AVGIFT NOK 133,958 BESTEMMELSER OM REGULERING AV LEIEN PANT FOR FORFALT FESTEAVGIFT BESTEMMELSER OM OVERDRAGELSE AV KONTRAKTEN FESTE GJELDER 17174 M2 PÅ TAKET AV LAGERBYGN. PÅ D.E. ---------- Diverse påtegning Bestemmelse om overdragelse gjelder ved overdragelse av ubebygd tomt 29.03.1985 - Dokumentnr: 17654 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 70 Formål: Bolig Sameiebrøk: 6400/1 Nevner: 1.803.800 27.11.1986 - Dokumentnr: 77580 - Resek/tilleggssek Endret seksjon: Snr: 70 Formål: Bolig Sameiebrøk: 6400/1 EIENDOMMEN ER OPPDELT I 215 SEKSJONER 27.11.1986 - Dokumentnr: 77580 - Resek/endring formål/brøk/tilleggsdel Endret seksjon: Snr: 70 Formål: Bolig Sameiebrøk: 1280/364944 27.02.1981 - Dokumentnr: 5739 - Registrering av grunn Denne matrikkelenhet opprettet fra: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:91 Utskilt fra denne matrikkelenhet: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:93 04.07.1974 - Dokumentnr: 13240 - Skjønn Gjelder denne registerenheten med flere 28.02.1969 - Dokumentnr: 3392 - Registrering av grunn Denne matrikkelenhet opprettet fra: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:1
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav knyttet til sameieforholdet, som felleskostnader. Legalpant er pant som ikke vises i grunnboksutskriften, og har prioritet foran tinglyste lån, for eksempel banklån på seksjonen. Legalpant til kommunen har høyere prioritet enn legalpant til sameiet.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad kr. 14 000 000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgaven og interessenter oppfordres til å gjennomgå denne før bud inngis.
Boligkjøperforsikring
Kjøper har anledning til å tegne boligkjøperforsikring. Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring fra Söderberg & Partners. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Les mer om Boligkjøperforsikring i vedlagte materiell eller på https://www.soderbergpartners.no/eiendom/boligkjoper/
Diverse
Det informeres om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, i henhold til eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller gjennom et firma regnes også med. I henhold til eierseksjonsloven § 31 er sameierne ansvarlige overfor sameiets kreditorer i forhold til sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legal panterett i den enkelte eierseksjon, begrenset til inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å signere den standard kjøpekontrakten utarbeidet av Emera som en del av eiendomshandleren. Kjøpekontrakten kan gjennomgås hos eiendomsmegler før budet legges inn. Kontakt eiendomsmegler for eventuelle spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand. Selger har ikke bebodd eiendommen og har dermed begrenset kjennskap til boligen.
Sentrale lover
Regelverk og generelle opplysninger Boligen selges med det inventar og utstyr som i henhold til gjeldende lover, forskrifter eller offentlige pålegg skal følge med eiendommen, jf. avhendingsloven § 3-4. Fastmonterte eller spesialtilpassede installasjoner og innredning som anses som varig tilknyttet boligen, følger normalt med i handelen, med mindre det foreligger en særskilt avtale mellom partene om noe annet, jf. avhendingsloven § 3-5. En standard tilbehørsliste utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund (NEF) følger salgsoppgaven, og gjelder som utgangspunkt for hva som inkluderes i salget – med mindre avvik er tydelig avtalt mellom kjøper og selger. Om informasjonsgrunnlaget Opplysninger om boligens størrelse og utforming, både innvendig og utvendig, bygger på informasjon hentet fra vedlagte tilstands- og boligsalgsrapport. Innholdet i salgsoppgaven er basert på selgers informasjon, fagkyndig vurdering, samt opplysninger fra offentlige registre som kommunen og Kartverket. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses for å være kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, slike forhold kan ikke senere gjøres gjeldende som en mangel ved boligen. Dette gjelder uavhengig av om dokumentene er lest. Det kan være forskjell mellom boligens faktiske bruk av rom og det som er godkjent av myndighetene. Alle interessenter anbefales derfor å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagperson, før bud gis. Dersom kjøper velger å kjøpe uten å ha sett eiendommen, kan det ikke etter overtakelse reklameres på forhold som burde ha vært oppdaget ved en ordinær gjennomgang. Dersom det oppstår behov for ytterligere avklaringer, oppfordres interessenter til å kontakte eiendomsmegler eller egne rådgivere før de gir bud. Slitasje og bruk Det må også forventes at eiendommer som har vært i bruk, vil kunne ha tegn til slitasje og eventuelle skader. Slik normal bruksslitasje og behov for vedlikehold må kjøper påregne, og dette vil normalt ikke gi grunnlag for reklamasjon eller prisavslag. Avtalerettslig Partenes rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, og all tilgjengelig dokumentasjon som forelå for kjøper før handelen ble inngått. I tillegg gjelder avhendingsloven. Det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke, og dette er nærmere forklart nedenfor. Budgivning og selgers vurdering På grunn av ulike ansvarsforhold kan selger velge å prioritere bud fra ikke-forbrukere, selv om budet er lavere enn et forbrukerbud. Når kjøper ikke er forbruker, kan selges ansvar begrenses ettersom boligen selges «som den er», noe som kan være av verdi for selger. Det understrekes at selger står fritt til å velge hvilket bud som aksepteres, og er ikke forpliktet til å velge det høyeste. Alle budgivere må ved inngivelse av bud opplyse om de opptrer som forbruker eller som næringsdrivende/person som handler hovedsakelig som ledd i næringsvirksomhet. Det vil opplyses hvis konkurrerende bud kommer fra en ikke-forbruker. Forbrukerkjøp – definisjon og vilkår: Et forbrukerkjøp foreligger når en fysisk person kjøper eiendom uten at formålet hovedsakelig er knyttet til næringsvirksomhet. En eiendom anses å ha en mangel dersom den ikke oppfyller kravene som følger av avtalen, eller ved brudd på bestemmelser i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Det samme gjelder hvis eiendommen ikke samsvarer med det som med rimelighet kunne forventes ut fra blant annet alder, type og synlig tilstand – eller hvis det er tilbakeholdt, eller gitt feilaktige opplysninger, og dette har påvirket avtalen. Dersom det er avvik mellom oppgitt og faktisk innvendig areal på minst 2 % og samtidig minst 1 kvadratmeter, kan dette utløse rett til kompensasjon etter § 3-3 i avhendingsloven. Ved beregning av krav om prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke kostnader med inntil kr 10 000 (som en egenandel). Ikke-forbruker – definisjon og vilkår: Dersom kjøper er en juridisk enhet, eller en fysisk person som handler i næringssammenheng, regnes kjøpet ikke som et forbrukerkjøp. Ved slike kjøp selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er begrenset til det som følger direkte av avtalen, jf. avhendingsloven § 3-9. I disse tilfellene fravikes § 3-3 andre ledd, og eventuelle arealavvik vurderes etter § 3-8. Kjøperens plikt til å foreta grundige undersøkelser gjelder også fullt ut for kjøpere som ikke omfattes av forbrukerdefinisjonen. Boligen selges med det inventar og utstyr som i henhold til gjeldende lover, forskrifter eller offentlige pålegg skal følge med eiendommen, jf. avhendingsloven § 3-4. Fastmonterte eller spesialtilpassede installasjoner og innredning som anses som varig tilknyttet boligen, følger normalt med i handelen, med mindre det foreligger en særskilt avtale mellom partene om noe annet, jf. avhendingsloven § 3-5. En standard tilbehørsliste utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund (NEF) følger salgsoppgaven, og gjelder som utgangspunkt for hva som inkluderes i salget – med mindre avvik er tydelig avtalt mellom kjøper og selger.
Betalingsbetingelser
Hele oppgjøret må betales samlet fra en norsk bankkonto. Overføringer fra utlandet aksepteres kun unntaksvis, og kun dersom dette er forhåndsavtalt med megler i forbindelse med aksept av budet.
Viktig informasjon om budgivning
Bud kan legges inn på nettannonsen på "gi bud" knappen eller via hjemmesiden. Ved elektronisk budgivning kan bud legges inn trygt og enkelt med bank-ID. Eiendomsmegler kan også kontaktes for tilsendelse av budkjema, og budskjema finnes også i salgsoppgaven. Alle bud skal inngi skriftlig til eiendomsmegler. Kravet til skriftlighet gjelder også ved forhøyelse av bud, motbud og selgers aksept eller avslag. Før et bud kan formidles til selger må megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt dersom budgiver bruker e-signatur som f eks. bankID. Etter det første budet er inngitt, kan budgiver inngi bud pr e-post eller pr SMS til megler. Hvis budgiver skal by på eiendommen i henhold til en kjøpsfullmakt må megler kontaktes og fullmakten oversendes før budgivning. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Bud som har forbehold om konfidensialitet ("hemmelige bud") vil ikke bli formidlet til selger. Alle interessenter oppfordres til å inngi bud via eiendomsmegler. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en akseptfrist som er lang nok til at budet og eventuelle forbehold kan videreformidles til alle involverte parter slik at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budet. Eiendomsmegler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt, og vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Hvis budgiver ønsker å være anonym, kan bud fremmes via en fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på lånefinansiering
Boliglån hos SpareBank 1 SMN Som kunde i Emera kan du søke om boliglån hos vår samarbeidspartner SpareBank 1 SMN. Rådgiverne i SpareBank 1 SMN står klar for å hjelpe deg og tilbyr konkurransedyktige priser. Det er enkelt og uforpliktende å søke om lån. Samme rente på mellomfinansieringen som det ordinære boliglånet, noe som gir økonomisk trygghet ved boligbytte God oversikt over hele økonomien din i Norges beste mobilbank Vær klar til budrunden. Søk lån på smn.no Ønsker du å snakke med en rådgiver? Da kan du avtale møte på et tidspunkt som passer deg, rett i rådgiverens kalender. Avtal møte med rådgiver på smn.no/kundemøte Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Vederlag megler
Tilrettelegging: kr 15.000 Visninger/overtagelser: kr 2.500 pr. stk. Markedspakke: kr 23.900 Oppgjørshonorar inkl. factoring: kr 9.900 Grunnpakke bolig Info: kr 9.900 Ved avbrutt oppdrag: Dersom oppdraget sies opp eller utløper uten at salget gjennomføres, har megler krav på rimelig vederlag for medgått tid og for utført arbeid. Dette omfatter blant annet vederlag knyttet til tilrettelegging, markedsføring og eventuelle avholdte visninger, samt påløpte utlegg. Timepris ved slik beregning er kr 3500.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking, og er blant annet forpliktet til å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at avtalen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, er dette et mislighold fra kjøpers side. Et vesentlig mislighold kan gi selger rett til å heve avtalen og til å gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom selger ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget, må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Emera eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven. Se www.emera.no for vår personvernerklæring.
Oppdragsnummer
02250149
Status salgsoppgave
Salgsoppgave sist endret: 14. november 2025
Megler
Ansvarlig megler
Daria Zuzanna Dymarska
Megler
Marte Haslie
Meglerforetaket
Emera No2 AS Org.nr: 934963407
Samarbeidspartnere og tilknyttede foretak
Emera Norge AS og eiendomsmeglingsforetakene som er tilknyttet Emera har samarbeid med forskjellige foretak som tilbyr forbrukerne produkter eller tjenester i forbindelse med et salgsoppdrag. Våre samarbeidspartene er:
Søderberg & Partners AS - formidler av boligselger- og boligkjøperforsikring Overo AS - leverandør av digitale oppgjørsskjemaer og overtakelsesprotokoller som også inneholder tilbud til forbruker om tilpassede strøm-, internett- og alarmtjenester SpareBank 1 SMN - tilbyder av lånefinansiering.
Hvilke produkter/tjenester kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget, kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger.
Salgsoppgave
Tilstandsrapport
Egenerklæring boligselgerforsikring
Boligkjøperforsikring
Når du kjøper bolig, er det viktig å sikre seg mot uforutsette utgifter. Söderberg & Partners og Emera Eiendomsmegling hjelper deg med å skape trygghet i boligkjøpet.
Fritt meglervalg
Valg av megler skal være frivillig. Megler kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, for eksempel tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. eiendomsmeglingsloven § 6-3 (3).