
BO MODERNE PÅ ULVEN
Selma Ellefsens vei 3J
86 m2
|
3 365 000 kr
|
3 soverom
|
Andelsleilighet
|
Nyere, moderne og stilsikker 4-R - Vestvendt balkong - Unike delemeter i takterrasser og trimrom - IN-ordning - Sentralt
Pris og areal
Prisantydning
3 365 000 ,-
Omkostninger
10 802 ,-
totalpris
7 280 802 ,-
felleskostnader
18 972 ,- per mnd
fellesgjeld
3 620 000 ,-
fellesformue
12 885 ,-
bruksareal
92 m2
internt bruksareal
86 m2
eksternt bruksareal
6 m2
Kort fortalt
Nyere og flott 4-roms leilighet som var ny i 2021. Boligen har et tidsriktig farge-og materialvalg. Her har du tilgang til flotte fellesarealer med et frodig, parkliknende og bilfritt gårdsrom, samt 4 fantastiske takterrasser med flott utsikt og hyggelig beplantning. Borettslaget har også investert i trimrom, noe som også brukes flittig, i tillegg til sykkelvaskerom/smørebod og selskapslokale. Leiligheten har en sentral beliggenhet på Ulven, som også er i fin utvikling. FK utgjør 18 972 ,- pr. mnd. hvor fordelingen er: Felleskostnader (3.330,-), A-konto oppvarming (238,-), internett (144,-) og 15 260,- (Kapitalkostnader). Reelle fellesutgifter utgjør 3.712,- pr. mnd. Dette vil også stå seg ved full innløsning av fellesgjelden Kort vei til kollektivt. Fortrinnsrett til barnehage.
Nøkkelinfo
Boligtype
Andelsleilighet
Eierform
Andel
Antall soverom
3
antall bad
1
etasje
6
byggeår
2021
energimerking
B - Rød
tomteareal
421 m2 (eiet)
heis
Ja
veranda
Ja
Objektbeskrivelse
Tomten
Tomtestørrelse: 421 m2 (eiet)
Felles eiet tomt for borettslaget på ca. 9.537 m². Pent opparbeidet med gressplen, beplantning, prydbusker og trær, sittegruppe og lekeplass. Asfaltert adkomst og internveieier. Det er barnehage i indre gårdsrom til borettslaget.
Byggeår
2021
Etasje
6
Arealer
BRA-i: 86m2
BRA-e: 6m2
Totalt BRA: 92m2
TBA: 8m2
Arealbeskrivelse
6. etasje
BRA-I: 86 m² Entré, Gang, Bod, Bad/vaskerom, Stue/kjøkken, Soverom, Soverom 2, Soverom 3
Underetasje
BRA-E: 6 m² Bod
6. etasje
8 m²
Fellesarealer og rettigheter til bruk
Det gjøres særskilt oppmerksom på at boden som er medtatt i BRA-e og totalt BRA, ligger på sameiets fellesareal, men disponeres av denne seksjonen. Sameiet kan på et senere tidspunkt omdisponere bruken av dette arealet.
Bygningssakkyndiges kommentar til arealoppmåling
Arealer målt innvendig på stedet. Innvendige vegger, kanaler og sjakter er medtatt BRA-i. Takhøyde 2.55m, rom med nedsenket himling 2,25m.
Antall soverom
3
Antall rom
4
Innhold
6. etasje: Entré, Gang, Bod, Bad/vaskerom, Stue/kjøkken, Soverom, Soverom 2, Soverom 3 Kjeller: Bod
Standard
Velkommen til en romslig og gjennomført 4-roms leilighet med god standard og en praktisk planløsning. Boligen passer like godt for familier som for par eller deg som bare ønsker litt mer plass. Her får du blant annet en lys stue med store vinduer og utgang til en sydvestvendt balkong på 7,6 m², et stilrent kjøkken med integrerte hvitevarer, tre fleksible soverom og et moderne bad med opplegg for vaskemaskin og tørketrommel. I tillegg er det en romslig entré og en innvendig bod med god lagringsplass. Beliggenheten er både sentral og rolig, med kort vei til alt fra butikker og kollektivtransport til flotte tur- og rekreasjonsområder. Entré og gang Leiligheten har en romslig entré som gir et ryddig førsteinntrykk. Parkett på gulvet og lyse vegger gir en ren og moderne stil. Fra gangen har du tilgang til alle rommene, samt en innvendig bod som egner seg godt til oppbevaring av klær, sko og annet utstyr du vil ha ute av veien. Stue og balkong Stuen er lys og luftig, med store vindusflater og god plass til både sofakrok og spisebord. Herfra har du utgang til en sydvestvendt balkong på 7,6 m² – et hyggelig sted å nyte ettermiddagssolen. Balkongen har også adkomst fra ett av soverommene. Kjøkken Kjøkkenet har tidløs innredning fra HTH (Modell Stockholm), med slette fronter, laminat benkeplate og sort komposittvask. Det er gjort flere tilvalg for bedre funksjonalitet og helhetsinntrykk, blant annet ekstra underskap og benkeplass. Hvitevarene er integrert og inkluderer blant annet oppvaskmaskin og stekeovn med induksjonstopp. Ventilator er koblet til byggets felles avtrekk. Både komfyrvakt og Waterguard er på plass. Bad Baderommet har fliser på vegg og gulv, med nedsenket dusjsone og god drenering. Dusjen er skjermet med foldedører i herdet glass. Det er vegghengt toalett og servant med skuffeinnredning. Vaskemaskin og tørketrommel kan plasseres under benk i en tilpasset nisje. Badet ventileres via byggets felles anlegg. Soverom Leiligheten har tre soverom, alle med eikeparkett og lyse vegger. Hovedsoverommet har god plass til dobbeltseng og garderobeløsning. Ett av soverommene har utgang til balkongen – perfekt som ekstra soverom, hjemmekontor eller gjesterom. Rommene er lette å møblere og kan enkelt tilpasses etter behov.
Innbo og løsøre
Følgende løsøre og tilbehør følger ikke med: Hyller fra bod/omkledningsrom samt kjøleskap følger ikke med. For øvrig gjelder NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør" med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er vedlagt. Gjenstander som er nevnt i standardlisten, men som ikke finnes på eiendommen, vil heller ikke følge med i salget. Alt utstyr og installasjoner som medfølger overtas slik de er, uten garanti, med mindre det foreligger en gjeldende garanti fra produsent eller leverandør. Kjøper aksepterer at det kan forekomme hull og merker etter montering av inventar og utstyr som ikke er en del av overdragelsen.
Parkering
Mulighet for kjøp og leie av garasjeplass i byggets kjeller gitt at det er plasser ledig. Parkering i omkringliggende veier etter gjeldende bestemmelser.
Sammendrag av selgers egenerklæring
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom? - Ja, kun av faglært - Servant ble byttet av utbygger etter at det ble oppdaget en ripe på overtakelsen. - Utbygger Kjenner du til feil eller om har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp? - Ja, kun av faglært - Installering av waterguard samt tilkobling av vann og avløp til oppvaskmaskin - SAALITI VVS Kjenner du til om det er utført kontroll av el-anlegget og/eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)? - Ved ferdigbefaring. Kjenner du til forslag eller vedtatte reguleringsplaner, andre planer, nabovarsel eller offentlige vedtak som kan medføre endringer i bruken av eiendommen eller av dens omgivelser? - Det skal bygges mange boliger i Ulven området i fremtiden Kjenner du til om det er/har vært sopp/råteskader/insekter/skadedyr i sameiet/laget/selskapet (fellesareal eller i andre boliger) som rotter, mus, maur eller lignende? - I oktober 2023 ble det observert insekter i limfellene i bodarealene og det store sykkelrommet i U1. Sykkelrommet og bodarealene ble da sanert av skadekontrollselskapet. Kjenner du til om det er/har vært skjeggkre i sameiet/laget/selskapet (fellesareal eller i andre boliger)? - I oktober 2023 ble det observert insekter i limfellene i bodarealene og det store sykkelrommet i U1. Sykkelrommet og bodarealene ble da sanert av skadekontrollselskapet.
Bygningssakkyndig
Jan Berby
Byggemåte
I forbindelse med salget er det blitt utført en tilstandsrapport av en bygningssakkyndig, som gir en teknisk gjennomgang av boligen og påpeker eventuelle avvik. Rapporten, sammen med selgers egenerklæring, er vedlagt salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter grundig gjennomgår disse dokumentene før bud legges inn. All informasjon i tilstandsrapporten anses som kjent for kjøper, og det vil ikke være mulig å reklamere på forhold som er nevnt i rapporten. Spesielt forhold som er vurdert med TG2 og TG3 bør vurderes nøye, da de indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, noe som kan innebære behov for utbedringer. Bygningsdeler som er merket med TGIU er ikke blitt vurdert av takstmannen. Beskrivelsen av boligen nedenfor er hentet direkte fra tilstandsrapporten: Boligblokk med 8 etasjer og kjeller/garasjeplan. Adkomst til felles trapper fra asfalterte gangveier. Eiendommen fundamentert med pilarer til fast grunn og grunnmur i støpt betong. Støpt kjellergulv. Prefabrikerte betongelementer i etasjeskillere. Stål og betongkonstruksjoner i bærende konstruksjoner, utfyllende fasader i bindingsverk utvendig forblendet med spekkmurt teglstein og trepanel. Flatt tak antatt i betongkonstruksjon, tekket med folie og innvendig nedløp. Støpte trapper belagt med vinylbelegg og malte murvegger mellom etasjene. Flislagt inngangsparti. Eiendommen har personheis med adkomst garasje. Overnevnte bygningsdeler er en del av sameiets/borettslagets vedlikeholdsansvar, og er ikke omfattet av denne rapporten. Det blir ikke satt tilstandsgrad for disse bygningsdelene. Bygningsdeler vurdert med TG2: - Ingen Bygningsdeler vurdert med TG3: - Ingen Bygningsdeler som ikke har blitt undersøkt (TGIU): Tilliggende konstruksjoner våtrom Hulltaking er ikke foretatt da dette er en prefabrikert baderomskabin og kan unnlates i henhold til §2-2, i Forskrift til avhendingslova (tryggere bolighandel)
Omkostninger
3 365 000,00 (Prisantydning) 3 620 000,00 (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 6 985 000,00 (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger 8 212,00 (Forhåndsvarsling forkjøpsrett) 1 500,00 (Forhåndsvarsling forkjøpsrett) 545,00 (Tinglysingsgebyr hjemmel) 545,00 (Tinglysningsgebyr pantedokument) -------------------------------------------------------- 10 802,00 (Omkostninger totalt) -------------------------------------------------------- 6 995 802,00 (Totalpris inkl. omkostninger) --------------------------------------------------------
Felleskostnader
18 972,- per mnd
Herav: Felleskostnader 3.330,- Akto oppvarming 238,- (Denne posten vil variere etter forbruk). Kapitalkost. lån 1 OBOS01: 15 260,- Kollektivt internett: 144,- Ved full innfrielse av fellesgjelden vil fellesutgiftene utgjøre kr 3.712,- pr. mnd. I posten felleskostnader ligger foretningsførsel, felles drift og vedlikehold, kommunale avgifter, renhold fellesarealer, felles forsikring, mm. IN-lån, mulighet for innfrielse av fellesgjeld per 31.01. og 30.07. Første mulighet er pr 30.01.2022 og innfrielse krever at avtale om individuell nedbetaling av fellesgjeld er inngått mellom andelseier og borettslaget. Lånet har 40 års løpetid med fem år Avdragsfrihet til og med: 01.12.2026 Etter avdragsfri periode (01.12.2026) er fellesutgiftene estimert til å øke med kr 2.946,- pr mnd. På grunn av prisstigning og renteøkning er det påregnelig at felleskostnadene økes etter utarbeidelse av denne salgsoppgaven.
Kommunale avgifter
Inkl. i felleskostnader.
Fellesformue
12 885,-
Fellesgjeld
3 620 000,-
Lånenr: * OBOS01-98207987743 Type: A Saldo: 931.376.820,- Løpetid: 36 år 9 md. Terminer: 12 Avdragsfrihet til og med: 01.12.2026 Rente: Flyt 5,35% Etter avdragsfri periode (01.12.2026) er fellesutgiftene estimert til å øke med kr 2.946,- pr mnd. IN-lån, mulighet for innfrielse av fellesgjeld per 31.01. og 30.07. Første mulighet er pr 30.01.2022 og innfrielse krever at avtale om individuell nedbetaling av fellesgjeld er inngått mellom andelseier og borettslaget. Lånet har 40 års løpetid med fem års
Formuesverdi
Formuesverdi primær: 1 650 622 pr. 2023
Formuesverdi sekundær: 6 602 489 pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandel av denne boligverdien.For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Beliggenhet
Sentral beliggenhet på Ulven – nær alt du trenger: Boligen har en attraktiv og sentral beliggenhet på Ulven, med kort vei til både servicetilbud, offentlig transport og fine turområder. Ulven Torg ligger kun noen få minutters gange unna og tilbyr blant annet matbutikk, apotek, kaffebar og sushi. I nærområdet finner du også både Løren Torg og Hasle Torg, som har et bredt utvalg av butikker, spisesteder og andre tjenester. I tillegg ligger det populære Vinslottet like i nærheten, med delikate butikker og hyggelige serveringssteder. Området byr på gode muligheter for rekreasjon, blant annet ved Andedammen på Valle Hovin, som også har fotballbane, skøytebane og treningssenter. Det er heller ikke langt til Lillomarka og Grefsenkleiva – perfekte destinasjoner for tur og friluftsliv året rundt. Barnehager og skoler i nærheten: I umiddelbar nærhet finner du flere skoler, deriblant Løren skole, Teglverket skole, Bryn skole og Kuben videregående skole. Det er også satt av tomt til en ny skole i området. Det finnes flere barnehager i nærområdet, og beboere i Ulven Park har fortrinnsrett til barnehagen i bygget Prismet. Gode kollektivmuligheter: Ulven er svært godt tilknyttet kollektivnettet. Fra bussholdeplassen ved Ulven Torg går busslinje 23 (Simensbråten – Lysaker via Storo) og 24 (Brynseng – Fornebu via Storo). Økern T-banestasjon ligger kun ca. 8 minutters gange fra boligen, og her går linje 4 og 5. Økern er også et viktig knutepunkt for buss, med ruter som 23, 24, 28, 57, 60, 125, 345 – samt flybuss til Gardermoen.
Adkomst
På høyre side i annonsen finner du et kartutsnitt. Ved å klikke på kartet kan du enkelt planlegge din rute fra valgt startpunkt og helt frem til boligen. Det vil være skiltet ved fellesvisninger for enkel orientering.
Energiklasse
B - Rød
Info strømforbruk
Selger opplyser at det årlige strømforbruket er ca. 2 514 kWh. Det er viktig å merke seg at energiforbruket kan variere fra husstand til husstand.
Info energiklasse
Se fullstendig energiattest fra selger som vedlegg til salgsoppgave. Megler påtar seg ikke ansvar for informasjonen som fremgår av energiattesten.
Oppvarming
Leiligheten er elektrisk oppvarmet med panelovn og vannbåren gulvvarme på bad.
Om borettslaget
Ulven Park Borettslag Org.nr: 923254625
Borettslaget består av 342 andelsleiligheter. Ulven Park Borettslag er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer 923254625, og ligger i bydel Bjerke i Oslo kommune. Første innflytting skjedde i 2021. Tomten ble kjøpt i 2021. Borettslaget er et samvirkeforetak som har til formål å gi andelseierne bruksrett til egen bolig i foretakets eiendom (borett), og å drive virksomhet som står i sammenheng med dette. Ulven Park Borettslag har ingen ansatte. Vedlegg 1 9 av 47 0731 UPB A°rsrapport.pdf Forretningsførsel og revisjon Forretningsførselen er utført av OBOS Eiendomsforvaltning AS i henhold til kontrakt. Autorisert regnskapsfører (oppdragsansvarlig) er Miglena Todorova. Borettslagets revisor er PricewaterhouseCoopers AS. Styrets arbeid Det har i perioden siden generalforsamling (23. mai 2023) vært avholdt 12 styremøter og hatt 10 åpent styrerom. Styret har behandlet over 260 styresaker, godkjent 10 søknader om bruksoverlating og 48 nye andelseiere. Besvart ca 1400 e-poster, ca 1500 meldingstråder på Vibbo fra beboere, ca 40 leverandørmøter, publisert 152 Nyheter og det har vært ca 440 oppslag. Flere styremedlemmer har vært på ulike kurs og samlinger i regi av Obos, blant annet det årlige høstseminaret og styrelederkonferansen for å oppdatere kunnskap og læring. I tillegg til administrative oppgaver og forfallende arbeid, har styret hatt fokus på følgende temaer. Økonomi • Renteforhandlinger kontinuerlig igjennom året • Sparing for fremtidig vedlikehold (Nibor-90 og sparekonto) • Krediteringer av leverandører som følge av dårlig oppfølging fra leverandør, arbeid, ikke fulgt avtaler, m.fl. Reklamasjoner Tre reklamasjonsmøter med Veidekke DA og Obos, fremdrift og plan for saker for fellesarealer og helhet for beboere samt gårdsrom (beplantning, serviceavtaler). Dette er saker som nødaggregat, lekkasjer, balkongdører, ventilasjon, varmeanlegg, løfteramper, heiser, garasje ol. • Purret opp og fulgt opp status på reklamasjoner • Gjennomført befaringer og ettergått utbedringer • Planlagt ferdigstilling 01 juli 2024 • Takterrasser, pågående utbedringer (3A-M) • Bytte av sokler som har hatt vanninntrenging (reklamasjon) Vedlikehold • Periodisk vedlikehold på borettslaget fellesanlegg og systemer • Oppfølgning av serviceavtaler og leverandører for borettslaget • Planlagt maling av oppganger i 1.etg i 2024, samt spillrom, hobbyrom og styrerom • Montert opp koster og snøskuffer til alle oppganger • Service, drift og renhold av treningsrom • Satt opp vedlikeholdsplan med hjelp fra Obos Prosjekt med planlagt vedlikehold og kostnader • Resatt heiser ved stans (ca. 20 ganger) Dørskilt til fellesrom og målerskap • Sluttstille brikkesystem implementasjon- gå over til online system, integrere unloc til saltolesere • Sameiet har gjennomført renhold og vask i garasje, brøyting og vårrengjøring av gårdsrommet Treningsrom (store sykkelrom ved 3ABC) • Treningsrommet åpnet i august 2023 og fikk navnet Ulven Park Gym. pr i dag er det ca 350 medlemmer. • Det ble etablert en Vibbo-gruppe der informasjon blir lagt ut om treningsrommet. • Det har vært personlige trenere som hadde gjennomgang av utstyret i november. • Etter innspill og ønsker i vibbogruppen Ulven Park Gym, ble satt inn ytterligere treningsapparater/utstyr i desember. • Maling av treningsrommet ble gjennomført gjennom dugnad. Yttervegger gjenstår enda (satt på hold). • Vaskerutiner fulgt opp og forbedret Skryt til beboere for å holde orden på rommet.
Regnskap / Budsjett / Kostnadsøkninger
Regnskapet for 2023 viser et overskudd på 17 522 729,-. I 2024 var det budsjettert med et overskudd på 4 849 000,-.
Forretningsfører
Obos Eiendomsforvaltning AS
Styregodkjennelse
Kjøper må godkjennes av borettslagets styre. Styret kan kun nekte godkjenning dersom det foreligger saklig grunnlag, jf. borettslagsloven § 4-4.
Forkjøpsrett
Forkjøpsrett avklares parallelt med salget. Konf. megler.
Forsikringsselskap og polisenummer felles forsikring
Protector Forsikring ASA
2858459-3.1
Vedtekter / husordensregler
Vedlagt salgsoppgaven.
Husdyrhold
Det er tillatt å holde dyr så lenge dyreholdet ikke er til sjenanse for de øvrige beboerne. Dyrehold tillates kun etter søknad til styret og undertegning av borettslagets dyreholdserklæring. Søknad gjøres via Vibbo eller mail ulven.park@styrerommet.no Ved dyrehold gjelder følgende bestemmelser: 1. Det forutsettes at eier av dyret er kjent med politivedtektene angående dyrehold og straffebestemmelsene som gjelder for å holde dyr. Hunder skal føres i bånd innenfor borettslagets område. 2. Eier av dyret skal straks fjerne ekskrementer som dyret måtte etterlate på eiendommen. 3. Dyr må holdes borte fra lekeplasser og sandkasser. 4. Eier av dyret er ansvarlig og erstatningspliktig for en hver skade som dyret måtte påføre person eller eiendom, f. eks. oppskraping av dører og karmer, skade på blomster, planter, grøntanlegg m.v. 5. Kommer det inn skriftlige berettigede klager over at et dyrehold sjenerer naboer gjennom lukt, bråk etc. eller på annen måte er til ulempe, f. eks. gir allergiske reaksjoner eller skaper redsel eller angst, kan styret kreve dyret fjernet hvis ikke en minnelig ordning med klageren kan oppnås. I tvilstilfeller avgir styret etter forhandling med partene hvorvidt en klage er berettiget.
Adgang til utleie
Det er begrenset adgang til å leie ut bolig i borettslag. Med styrets godkjenning og under visse vilkår kan boligen leies ut i inntil 3 år, jf. borettslagsloven § 5-3 til § 5-10. Andelseier som selv bor i boligen, har imidlertid rett til å leie ut deler av boligen til andre uten styregodkjenning, jf. borettslagsloven § 5-4. Korttidsutleie er tillatt i opptil 30 døgn per år uten samtykke fra styret.
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger midlertidig brukstillatelse for eiendommen, datert 11.03.2022. Midlertidig brukstillatelse bekrefter at boligen lovlig kan benyttes, men at det fortsatt gjenstår arbeid før ferdigattest kan utstedes. For å kunne søke om ferdigattest må følgende tiltak gjennomføres på eiendommen: Ansvarlig søker har oppgitt følgende arbeider som gjenstår: - Programmering av brann på lokalene N2 og N3, deler av lokalene har deteksjon Vilkår for ferdigattest: Luttrapport med avfallsplan for bygg- og anleggsavfallet og kvitteringer fra avfallsmottaker • sluttrapport for forurenset grunn må sendes inn når tiltakene i tiltaksplanen er gjennomført • bekreftelse fra Bymiljøetaten på at veianlegget er opparbeidet i tråd med tidligere godkjent prosjektering, jf. rekkefølgekravet i planen • bekreftelse fra Bymiljøetaten på at de har overtatt veianlegget, jf. rekkefølgekravet i planen • følgende tiltak skal være opparbeidet og godkjent av Bymiljøetaten: - Ulvenveien og rundkjøring i kryss med Standardveien i henhold til regulering, og i samsvar med Designprogram fra februar 2018 og byggeplan, jf. vilkår satt ved dispensasjon. ? Kravet gjelder Ulvenveien og rundkjøring i kryss med Standardveien, og de til feltet tilliggende deler av torg og gatetun samt samferdselsanlegg. Dersom det sendes inn en søknad om midlertidig brukstillatelse før dette kravet er oppfylt, er dette en mangel. • Se eget vilkår for næringslokalene i 1. etasje ut mot gatetun S7 og torg S4 følgende skal være opparbeidet- tilliggende del av park (G1), torg (S4) og gatetun (S6), i samsvar med Designprogram februar 2018, jf. rekkefølgekrav i reguleringsplanen og vilkår satt i dispensasjon - Se eget vilkår for næringslokalene i 1. etasje ut mot gatetun S7 og torg S4 Det gjøres oppmerksom på at ferdigattest ikke vil bli utstedt for ufullførte byggesaker/bygningsmeldinger som er fra før 1998.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann- og avløpssystem. Stikkledningene fra eiendommen og ut til det kommunale nettet er private, og vedlikeholdsansvaret for disse påhviler sameiet. Adkomst til eiendommen skjer via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Tomten er regulert til sentrumsformål av S-4832 vedtatt 20.05.2015 og gjelder detaljregulering med konsekvensutredning og med reguleringsbestemmelser for Ulvenveien 89 med flere. Byggesaker i området: Det er gitt tillatelse for etablering av trasé for avfallssug under bakken - Ulven Felt G2 i Ulvenveien 86 A. Se saksnr 202452646 for mer informasjon. Det er mottatt søknad om endring av tillatelse til oppføringh av boligbygg i Standardveien 4 - 26 - Ulvenveien 83 - 91. Se saksnr 202210002 for mer informasjon. Se vedlagt reguleringskart og reguleringsbestemmelser for ytterligere informasjon.
Odel
Det hviler ikke odelsrett på eiendommen.
Konsensjon
Kjøp av eiendommen krever ikke konsesjon. Dersom eiendommen er større enn 2 mål, må kjøper undertegne nødvendige dokumenter for å søke om konsesjonsfrihet.
Tinglyste heftelser og rettigheter
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/122/501: 27.12.2018 - Dokumentnr: 1732258 - Registrering av grunn Denne matrikkelenhet opprettet fra: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:180 16.04.2021 - Dokumentnr: 440490 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 1 Formål: Samleseksjon bolig Tilleggsdel: Bygning og grunn Sameiebrøk: 27219/29087 Snr: 2 Formål: Næring Tilleggsdel: Bygning Sameiebrøk: 847/29087 Snr: 3 Formål: Næring Tilleggsdel: Grunn Sameiebrøk: 299/29087 Snr: 4 Formål: Næring Sameiebrøk: 62/29087 Snr: 5 Formål: Næring Sameiebrøk: 59/29087 Snr: 6 Formål: Næring Sameiebrøk: 47/29087 Snr: 7 Formål: Næring Sameiebrøk: 94/29087 Snr: 8 Formål: Næring Sameiebrøk: 130/29087 Snr: 9 Formål: Næring Tilleggsdel: Bygning Sameiebrøk: 315/29087 Snr: 10 Formål: Næring Tilleggsdel: Bygning Sameiebrøk: 15/29087 Gjelder denne registerenheten med flere 27.12.2018 - Dokumentnr: 1732275 - Bestemmelse om adkomstrett Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:180 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:352 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:378 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:505 Snr:1 - Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:505 Snr:183 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:515 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:522 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:523 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:108 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:125 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:126 Kan ikke slettes uten samtykke fra: Oslo Kommune Org.nr: 958 935 420 Endring kan ikke skje uten samtykke fra Oslo kommune Gjelder denne registerenheten med flere 27.12.2018 - Dokumentnr: 1732275 - Erklæring/avtale Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:180 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:505 Snr:1 - Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:505 Snr:183 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:522 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:523 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:108 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:125 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:126 Kan ikke slettes uten samtykke fra: Oslo Kommune Org.nr: 958 935 420 Gjelder rett til bruk av nødvendig grunn for reparasjon og vedlikehold av bygningene Kan ikke endres uten samtykke fra Oslo kommune Gjelder denne registerenheten med flere 27.12.2018 - Dokumentnr: 1732275 - Bestemmelse om kloakkledning Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:180 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:505 Snr:1 - Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:505 Snr:183 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:522 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:523 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:108 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:125 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:126 Kan ikke slettes uten samtykke fra: Oslo Kommune Org.nr: 958 935 420 Bestemmelse om vedlikehold av anlegg/ledninger Adkomstrett for drift og vedlikehold av anlegg/ledninger/kabler Kan ikke endres uten samtykke fra Oslo kommune Gjelder denne registerenheten med flere 19.09.2019 - Dokumentnr: 1098430 - Bestemmelse om veg Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:180 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:522 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:122 Bnr:523 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:108 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:125 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:131 Bnr:126 Gjelder denne registerenheten med flere
Legalpant
Borettslaget har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for betaling av felleskostnader. Dette betyr at borettslaget har prioritet over tinglyste lån når det gjelder betaling av felleskostnader, og kan kreve inn pengene før andre kreditorer, selv om de har lån registrert på andelen.
Boligselgerforsikring
Selger har ikke tegnet boligselgerforsikring.
Boligkjøperforsikring
Kjøper har anledning til å tegne boligkjøperforsikring. Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring fra Söderberg & Partners. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Les mer om Boligkjøperforsikring i vedlagte materiell eller på https://www.soderbergpartners.no/eiendom/boligkjoper/
Diverse
Borettslagsmodellen innebærer at borettslaget eier eiendommen, mens andelseierne eier andeler i borettslaget, som gir borett til en bestemt bolig. Andelseierne har ikke personlig ansvar for borettslagets fellesgjeld, men de må dekke borettslagets løpende utgifter. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre andelshaveres mislighold, eller dersom borettslaget sitter på fraflyttede og/eller usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne. Borettslaget har legalpanterett i andelen for krav på dekning av felleskostnader og andre krav fra borettslaget, på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Emera i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakten kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Sentrale lover
Regelverk og generelle opplysninger Boligen selges med det inventar og utstyr som i henhold til gjeldende lover, forskrifter eller offentlige pålegg skal følge med eiendommen, jf. avhendingsloven § 3-4. Fastmonterte eller spesialtilpassede installasjoner og innredning som anses som varig tilknyttet boligen, følger normalt med i handelen, med mindre det foreligger en særskilt avtale mellom partene om noe annet, jf. avhendingsloven § 3-5. En standard tilbehørsliste utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund (NEF) følger salgsoppgaven, og gjelder som utgangspunkt for hva som inkluderes i salget – med mindre avvik er tydelig avtalt mellom kjøper og selger. Om informasjonsgrunnlaget Opplysninger om boligens størrelse og utforming, både innvendig og utvendig, bygger på informasjon hentet fra vedlagte tilstands- og boligsalgsrapport. Innholdet i salgsoppgaven er basert på selgers informasjon, fagkyndig vurdering, samt opplysninger fra offentlige registre som kommunen og Kartverket. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses for å være kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, slike forhold kan ikke senere gjøres gjeldende so men mangel ved boligen. Dette gjelder uavhengig av om dokumentene er lest. Det kan være forskjell mellom boligens faktiske bruk av rom og det som er godkjent av myndighetene. Alle interessenter anbefales derfor å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagperson, før bud gis. Dersom kjøper velger å kjøpe uten å ha sett eiendommen, kan det ikke etter overtakelse reklameres på forhold som burde ha vært oppdaget ved en ordinær gjennomgang. Dersom det oppstår behov for ytterligere avklaringer, oppfordres interessenter til å kontakte eiendomsmegler eller egne rådgivere før de gir bud. Slitasje og bruk Det må også forventes at eiendommer som har vært i bruk, vil kunne ha tegn til slitasje og eventuelle skader. Slik normal bruksslitasje og behov for vedlikehold må kjøper påregne, og dette vil normalt ikke gi grunnlag for reklamasjon eller prisavslag. Avtalerettslig Partenes rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, og all tilgjengelig dokumentasjon som forelå for kjøper før handelen ble inngått. I tillegg gjelder avhendingsloven. Det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke, og dette er nærmere forklart nedenfor. Budgivning og selgers vurdering På grunn av ulike ansvarsforhold kan selger velge å prioritere bud fra ikke-forbrukere, selv om budet er lavere enn et forbrukerbud. Når kjøper ikke er forbruker, kan selges ansvar begrenses ettersom boligen selges «som den er», noe som kan være av verdi for selger. Det understrekes at selger står fritt til å velge hvilket bud som aksepteres, og er ikke forpliktet til å velge det høyeste. Alle budgivere må ved inngivelse av bud opplyse om de opptrer som forbruker eller som næringsdrivende/person som handler hovedsakelig som ledd i næringsvirksomhet. Det vil opplyses hvis konkurrerende bud kommer fra en ikke-forbruker. Forbrukerkjøp – definisjon og vilkår: Et forbrukerkjøp foreligger når en fysisk person kjøper eiendom uten at formålet hovedsakelig er knyttet til næringsvirksomhet. En eiendom anses å ha en mangel dersom den ikke oppfyller kravene som følger av avtalen, eller ved brudd på bestemmelser i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Det samme gjelder hvis eiendommen ikke samsvarer med det som med rimelighet kunne forventes ut fra blant annet alder, type og synlig tilstand – eller hvis det er tilbakeholdt, eller gitt feilaktige opplysninger, og dette har påvirket avtalen. Dersom det er avvik mellom oppgitt og faktisk innvendig areal på minst 2 % og samtidig minst 1 kvadratmeter, kan dette utløse rett til kompensasjon etter § 3-3 i avhendingsloven. Ved beregning av krav om prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke kostnader med inntil kr 10 000 (som en egenandel). Ikke-forbruker – definisjon og vilkår: Dersom kjøper er en juridisk enhet, eller en fysisk person som handler i næringssammenheng, regnes kjøpet ikke som et forbrukerkjøp. Ved slike kjøp selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er begrenset til det som følger direkte av avtalen, jf. avhendingsloven § 3-9. I disse tilfellene fravikes § 3-3 andre ledd, og eventuelle arealavvik vurderes etter § 3-8. Kjøperens plikt til å foreta grundige undersøkelser gjelder også fullt ut for kjøpere som ikke omfattes av forbrukerdefinisjonen.
Betalingsbetingelser
Hele oppgjøret må betales samlet fra en norsk bankkonto. Overføringer fra utlandet aksepteres kun unntaksvis, og kun dersom dette er forhåndsavtalt med megler i forbindelse med aksept av budet.
Viktig informasjon om budgivning
Bud kan legges inn på nettannonsen på "gi bud" knappen eller via hjemmesiden. Ved elektronisk budgivning kan bud legges inn trygt og enkelt med bank-ID. Eiendomsmegler kan også kontaktes for tilsendelse av budkjema, og budskjema finnes også i salgsoppgaven. Alle bud skal inngi skriftlig til eiendomsmegler. Kravet til skriftlighet gjelder også ved forhøyelse av bud, motbud og selgers aksept eller avslag. Før et bud kan formidles til selger må megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt dersom budgiver bruker e-signatur som f eks. bankID. Etter det første budet er inngitt, kan budgiver inngi bud pr e-post eller pr SMS til megler. Hvis budgiver skal by på eiendommen i henhold til en kjøpsfullmakt må megler kontaktes og fullmakten oversendes før budgivning. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Bud som har forbehold om konfidensialitet ("hemmelige bud") vil ikke bli formidlet til selger. Alle interessenter oppfordres til å inngi bud via eiendomsmegler. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en akseptfrist som er lang nok til at budet og eventuelle forbehold kan videreformidles til alle involverte parter slik at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budet. Eiendomsmegler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt, og vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Hvis budgiver ønsker å være anonym, kan bud fremmes via en fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på lånefinansiering
Boliglån hos SpareBank 1 SMN Som kunde i Emera kan du søke om boliglån hos vår samarbeidspartner SpareBank 1 SMN. Rådgiverne i SpareBank 1 SMN står klar for å hjelpe deg og tilbyr konkurransedyktige priser. Det er enkelt og uforpliktende å søke om lånSamme rente på mellomfinansieringen som det ordinære boliglånet, noe som gir økonomisk trygghet ved boligbytte God oversikt over hele økonomien din i Norges beste mobilbank Vær klar til budrunden. Søk lån på smn.no Ønsker du å snakke med en rådgiver? Da kan du avtale møte på et tidspunkt som passer deg, rett i rådgiverens kalender. Avtal møte med rådgiver på smn.no/kundemøte Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Vederlag megler
Fast provisjon: kr 45 000,00 Tilrettelegging: kr 15.000 Visninger/overtagelser: kr 3000 pr. stk. Markedspakke: kr 23.900 Oppgjørshonorar inkl. factoring: kr 9900 Utlegg: Selger dekker utlegg i henhold til oppdragsavtalen. Disse er estimert til ca. kr 38 915,00, og omfatter vanligvis innhenting av informasjon fra kommunen, eventuell forretningsfører, samt kopi av tinglyste dokumenter. Total kostnad ved salg til prisantydning: kr 83 015,00 Dette inkluderer både vederlag og stipulerte utlegg. Ved avbrutt oppdrag: Dersom oppdraget sies opp eller utløper uten at salget gjennomføres, har megler krav på rimelig vederlag for medgått tid og for utført arbeid. Dette omfatter blant annet vederlag knyttet til tilrettelegging, markedsføring og eventuelle avholdte visninger, samt påløpte utlegg. Timepris ved slik beregning er kr 3500. Samarbeidspartnere og tilknyttede foretak: Emera Norge AS og eiendomsmeglingsforetakene som er tilknyttet Emera har samarbeid med forskjellige foretak som tilbyr forbrukerne produkter eller tjenester i forbindelse med et salgsoppdrag. Våre samarbeidspartene er: Søderberg & Partners AS - formidler av boligselger- og boligkjøperforsikring Overo AS - leverandør av digitale oppgjørsskjemaer og overtakelsesprotokoller som også inneholder tilbud til forbruker om tilpassede strøm-, internett - og alarmtjenester SpareBank 1 SMN - tilbyder av lånefinansiering Hvilke produkter/tjenester kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget, kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking, og er blant annet forpliktet til å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at avtalen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, er dette et mislighold fra kjøpers side. Et vesentlig mislighold kan gi selger rett til å heve avtalen og til å gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom selger ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget, må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Emera eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven. Se www.emera.no for vår personvernerklæring.
Oppdragsnummer
02250084
Status salgsoppgave
Salgsoppgave sist endret: 24. september 2025
Megler
Megler
Emir Resulbegovic
Meglerforetaket
Emera No2 AS Org.nr: 934963407
Samarbeidspartnere og tilknyttede foretak
Emera Norge AS og eiendomsmeglingsforetakene som er tilknyttet Emera har samarbeid med forskjellige foretak som tilbyr forbrukerne produkter eller tjenester i forbindelse med et salgsoppdrag. Våre samarbeidspartene er:
Søderberg & Partners AS - formidler av boligselger- og boligkjøperforsikring Overo AS - leverandør av digitale oppgjørsskjemaer og overtakelsesprotokoller som også inneholder tilbud til forbruker om tilpassede strøm-, internett- og alarmtjenester SpareBank 1 SMN - tilbyder av lånefinansiering.
Hvilke produkter/tjenester kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget, kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger.